חיסון טבעי – אפשרי וכדאי

  כתבה זו סוקרת הרגלי בריאות, תזונה, ותוספי תזונה העוזרים לחיסוניות טבעית. האם חיסונים אכן מחסנים? לאחרונה מתפרסמים מחקרים רבים יותר ויותר על חיסונים מדיציניים ונזקיהם.  לדוגמה: "לילדים שנתנו להם חיסונים…

יש חיסון טבעי
קריקטורה של גבר בחליפה רץ בעפר.

 

כתבה זו סוקרת הרגלי בריאות, תזונה, ותוספי תזונה העוזרים לחיסוניות טבעית.

האם חיסונים אכן מחסנים? לאחרונה מתפרסמים מחקרים רבים יותר ויותר על חיסונים מדיציניים ונזקיהם.  לדוגמה:

“לילדים שנתנו להם חיסונים יש פי 22 דלקות באוזן, פי 32 סינוניטיס, פי 4 אלרגיות ,פי 2 אסטמה, פי 4 קדחת השחת, פי 3 ADHD, וסיכון של פי 19 לקבל אוטיזם. זאת על סמך מחקר של 7850 איש . ועדיין, 98% מההורים מחסנים את הילדים .” – ד”ר מרקולה (1)

“43% מהאמריקאים סיכנו את בריאות המוח שלהם דרך חיסוני שפעת. האם גם אתה?” – ד”ר מרקולה (3)

מה היא מערכת החיסון?

מערכת החיסון היא ללא ספק אחת מהמערכות המתוחכמות ביותר בגוף ורוב פעילויותיה אינן מובנות עדיין. האדם מצויד מלידתו במערכת מתוחכמת ויעילה הפועלת בכל חלק מחלקי הגוף ומבטיחה את בריאותו התקינה. רשת מסועפת זו של תאים ואיברים אחראית על דחייה וסילוק של תאים ממאירים, מתים או פגומים, קיום הסדר הפנימי והאיזון של אברינו ורקמותינו, כמו גם תגובה מיידית ותוקפנית לעיכוב והשמדת כל גורם. החל מווירוס וכלה בטפיל החודרים לגופנו. כל זאת תוך שמירת המגוון העצום של תאי גופנו כאשר לעתים כל הבדל העצמי לפולש מתבטא במולקולה אחת או שתיים. יכולת הבדלה זו שזיכתה את מערכת החיסון בכינוי “מערכת העצמי” נובעת מאמצעי זיהוי כימי המצויים על פניו של כל תא ונובעים מתכונותיו הגנטיות. אמצעי זיהוי כימים אלו נסרקים בקביעות ע”י גורמי מערכת החיסון וכאשר אינם נמצאים מתאימים, הם מושמדים.

מטרת מערכת החיסון הינה למנוע חדירת פתוגניים לגופינו ולהשמידם במידה שחדרו לגוף. מערכת החיסון מורכבת משתי מערכות עיקריות: מערכת החיסון המולדת, בעלת מנגנון לא ספציפי, ומערכת החיסון הנרכשת, בעלת מנגנון ספציפי לפתוגן. לכל אחת ממערכות אלו תפקיד משלה, אך הן תלויות זו בזו ביצירת תגובה חיסונית יעילה.

האם מספיק החיסון הטבעי?

בדרך כלל אנו בריאים, כי מערכת החיסון הטבעית פועלת. מכאן שאם לא נפריע למערכת הטבעית, הרי היא תעשה את עבודתה נאמנה. אולם, אנו חיים באווירה של מגפות שעלולות להגיע, מחלות שמחפשות אותנו. זכורה לנו היטב מערכת ההפחדה שהייתה לשפעת החזירים, 450 מיליון נזרקו לפח. אנחנו חיים בסביבה של מזון מתועש, זיהום אויר, וקרינה, שכולם פוגעים בחיסוניות הטבעית של הגוף. לכן, חשוב שנפעל באופן אקטיבי לשיפור חיסוניות הגוף.

טיפים לחיזוק החיסון הטבעי

תזונה

ראשית סור מרע: חיוני להוציא את מוצרי החלב מהתפריט. אלו מחלישים את החיסוניות הטבעית. כך גם לגבי הקמח הלבן, הסוכר, ומוצרי המזון המתועש.

ועשה טוב: העדיפו מזון בצורתו הטבעית. מזון חי ומונבט. ועל כך תוכלו לקרוא עוד בספר “סוד רפואי טיפוח נפשי” (הורדה מכאן).

אלו תוספים תומכים במערכת החיסון?

תוספת ויטמינים, מינרלים, חומצות שומן וגורמים מגבירי חיסון.

מדוע נחוצה פעילות גופנית?

פעילות גופנית מומלצת מאוד מכיוון שהיא ממריצה את מערכת הלימפה ועוזרת בניקוי הגוף, ולתחזוקת מערכת החיסון. אפשר להיעזר בטרמפולינה. הרחבה: תזונה וכושר גופני: מה, איך, כמה ולמה.

ויטמין D חיוני למערכת החיסון

לצאת לשמש כדי להעלות את ספיגת ויטמין ,D 15 דקות ביום לפחות, בשעות שהשמש נמצאת בזנית, בלבוש מינימאלי, תהליך יצירת ויטמין D מתקיים בשכבה השומנית המצפה את העור, לכן להימנע מרחצה עם סבון. השכבה השומנית קשורה לכולסטרול ברמה מספקת. לכן תרופות להורדת כולסטרול פוגעות בייצור ויטמין D. או לקבל 5000- 10000 יחב”ל ליום.

ויטמין D רצוי לקבל יחד עם ויטמין K2 טבעי (מסוג MK-7) כדי לסייע בספיגתו.

לאוורר את הבית

כל תא ותא זקוק לחמצן ליצור האנרגיה. בחוסר חמצן נוצרת ירידה במערכת החיסון. הסתגלות התאים לעבודה בחוסר חמצן, מובילה ליצירת תאים אנארוביים, שהוא שלב מקדים להתפתחות סרטן.

לישון לפחות 6-7 שעות. ללכת לישון בשעה מוקדמת!

מערכת החיסון הכי פעילה בלילה, בשעות 10:30 – 12:30, ורק אם אנחנו ישנים. לכן חשוב לפעול לשינה מספיקה, ומוקדמת. יש לארגן את סדר היום בהתאם – כולל את שעת סיום הארוחה והתאורה. הרחבה – מי שודד לי את הלילה.

שינה טבעית שלא באמצעות תרופות, נחוצה למערכת החיסון, כי ההורמון מלטונין הנוצר בשעות החשכה חיוני למערכת החיסון.

מדוע חשובה הורדת רמת סטרס?

זכור! סטרס מוריד את יעילות מערכת החיסון. במצב עקה חלה עלייה בהורמונים קורטיקו-סטרואידים וקטכולאמינים. חומרים אלה גורמים לעיכוב פעילות תאי הדם הלבנים ולדיכוי המערכת החיסונית. בכך הם משאירים את הגוף ללא הגנה מפני זיהומים, סרטן ומחלות אחרות. לעומת זאת, שינה או הרפיה גורמות לשחרור של תרכובות התורמות לחיזוק תפקוד מערכת החיסון. כדאי להוריד רמות סטרס בעזרת שירה, ריקוד מוזיקה, מדיטציה.

מדוע לא רצוי להשתמש באנטיביוטיקה?

שימוש בתכשירים אנטיביוטיים מערער את האיזון הפנימי, משמיד יצורים חיוביים יחד עם עוינים, ועלול לגרום בכך לתוצאות מסוכנות. האנטיביוטיקה מעודדת התפתחות פטריות – קנדידה, העמידות בפני האנטיביוטיקה. מאחר והאנטיביוטיקה לסוגיה מיוצרת מפטריות, הרי שהקנדידה מחוסנת מראש לכול סוגי האנטיביוטיקה. ממול נמצאים החיידקיים מפתחים חיסון עצמי נגד האנטיביוטיקה, לכן נוצרים זנים חדשים של חיידקים עמידים בפני האנטיביוטיקה. מכיוון שהגענו כמעט לקצה גבול היכולת של האנטיביוטיקות, הרי נותר לנו אלא לסמוך רק על מערכת החיסון הטבעית, שאותה אנו חייבים לטפח ולעודד. הרחבה: שוקלים אנטיביוטיקה? יש אלטרנטיבות.

אפיטרפיה – ריפוי באמצעות מוצרי כוורת

דבש מנוקה מצויין נגד חיידקים עמידים.

עומדים לפני ניתוח? יש לכם מטופל לפני ניתוח?

האם ידעתם שיש פתרון טבעי המסייע לכם לחזק את החיסוניות הטבעית ולהגן על עצמכם מפני הזיהומים שכה שכיחים?

“6,000 בני אדם נדבקים מדי שנה בזיהומים במהלך אשפוז בבית חולים, 300 עד 500 מהחולים שנדבקים מתים. משרד הבריאות מפרסם לראשונה דו”ח מקיף שבודק את מצב הזיהומים בבתי החולים ברחבי הארץ” (ynet).

“‭8.7%‬ מהמאושפזים בבתי החולים לוקים בזיהומים במהלך אשפוזם וחלקם נדבקים בחיידקים עמידים בפני אנטיביוטיקה שעלולים לגרום למוות. בתי החולים החלו לפתח טקטיקות שונות להדברת מושבות החיידקים, אבל ההצלחה חלקית בלבד. בינתיים, גם אתם יכולים להגן על עצמכם” (ynet).

כיום, יש עלייה מדאיגה בזנים עמידים לאנטיביוטיקה של חיידקים כגון MRSA (סטפילוקוקוס אוראוס עמיד למתילצילין) ברחבי העולם. האנטיביוטיקה הופכת להיות פחות יעילה לטיפול בזיהומים של חיידקים אלה, וכל הזמן מחפשים מוצרים אנטיבקטריאלים חדשים ויעילים.

יש פתרון – מחקר מעבדה חדש ומלהיב מאוניברסיטת אוקלנד, ניו זילנד הראה כי דבש מאנוקה מעכב את הצמיחה של MRSA.

פרופוליס  – אנטיביוטיקה טבעית.

לשימוש בדלקות וזיהומים, טוב בדלקות גרון ושקדים. הוראות שימוש: 15-20 טיפות או כמוסות 3  פעמים ביום עם מעט מים או תה צמחים. בכאבי גרון 10 טיפות כל שעתים. יש פרופוליס סירופ, פרופוליס עם דבש, סוכריות פרופוליס, שילובים עם צמחי מרפא + וויטמינים.

מבחר תרופות הומאופתיות לחיסון טבעי

R- 87 טיפות הומיאופתיות לחיסון נגד מחלות של חיידקים.

R-88 טיפות הומיאופתיות לחיסון נגד מחלות של ווירוסים. מערכת החיסון הספציפית: שפעת, הרפס, שתוק ילדים, מונונוקליאוזיס

אנגיסטול ENGYSTOL – טבליות להגברת החיסון נגד וירוסים, מערכת החיסון הבלתי ספציפית.

ארומהטרפיה – טיפול ע”י שמנים אתרים

לחיזוק כללי של מערכת הנשימה, ד”ר עדיאל תל-אורן ממליץ להשתמש בAIR+ –  מולקולות ביואקטיביות שנחקרו מדעית, ולפזר אותן בחדר עם diffuser בזמן השינה.

צמחי מרפא לחיזוק החיסון הטבעי

בשילוב עם טיפולים אחרים., כדאי לשלב גם צמחי מרפא

אכינצאה –  בשילוב עם: חותם זהב, אסטרגלוס, פרופוליס ועוד. לעידוד מערכת החיסון הטבעית.

צמחים בסירופ: סמבוק, אכיניצה, ציפורן חתול, להרגעת שעול, כיוח, אסטמה, ודלקת סמפונות – ברונכיטיס. מתאימים גם לילדים.

תמצית היפריקום נגד וירוסים שונים.

צמחים  בסוכריות.  להקלה בשיעול וצרידות .

References

  1. ד”ר מרקולה – New Studies Reveal VAacines Harm.
  2. ד”ר מרקולה – חדשות בנושא חיסונים.
    3. ד”ר מרקולה – על הסיכונים שבחיסוני השפעת
    4. אשליית החיסון – ספר בעברית

 

עוזר לאנשים לגלות שיש טיפול טבעי בשיניים ללא עזרת רופא, ושזה הבסיס לכל הבריאות. מוביל את תכנית "פותחים פה לבריאות". מנכ"ל טבע-לי נטורופתיה

להורדת מדריך במתנה

מדריך מתנה 7 טעויות רקע שקוף

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך

לכל הפוסטים

דילוג לתוכן