התמודדות עם תופעות לוואי של טיפולים נגד סרטן באמצעים טבעיים

היום נשאלנו שוב, איך ניתן להקל על תופעות לוואי של טיפולים נגד סרטן ?  הנה ריכזנו כאן מספר טיפים מנסיוננו הטיפולי, מתוך הספר "סוד רפואי טיפוח נפשי". ״היושב במרומים, ברא…

לישמניה שושנת יריחו

היום נשאלנו שוב, איך ניתן להקל על תופעות לוואי של טיפולים נגד סרטן ?  הנה ריכזנו כאן מספר טיפים מנסיוננו הטיפולי, מתוך הספר “סוד רפואי טיפוח נפשי“.

״היושב במרומים, ברא אותנו מושלמים. רק אל תקלקלו!״     – ד״ר אריה אבני

לטיפול הרפואי בסרטן ובעיקר להקרנות וכימותרפיה, תופעות לוואי רבות, חלקן כה חמורות, עד כי במקרים רבים הן אף מאיימות על חיי החולה, ובכך מפחיתות את נכונותו לקבל את הטיפול ואת סיכויי ההתאוששות. יכולתם של גורמי תזונה ותרכובות צמחיות להפחית את רעילות הטיפולים ואת תופעות הלוואי החמורות, הפכה אותם למקובלים במחלקות אונקולוגיות רבות בעולם הרחב וגם בארץ. את היתרון בשילוב אלמנטים טבעיים בטיפול ניתן לחלק למספר גורמים:

חיזוק מערכת החיסון

טיפולים אנטי-סרטניים כימותרפיים, מחלישים את מערכת החיסון. מתחת לרמה מסוימת, תסכן החלשת מערכת החיסון את חייו של המטופל ותחייב הפסקת הטיפול, גם אם נרשמה נסיגה בגידול. ויטמינים (C, E ובטא קרוטן), מינרלים (סלניום, אבץ) וצמחי מרפא כמו אסטרגלוס, אכינציאה, אונה-דה-גאטו ואחרים, יכולים להגביר את פעילות מערכת החיסון, יכולים לשפר את בריאות החולה, ולהגביר את יכולתו להתמודד עם ההשפעות הרעילות של הטיפול.

הגנה ושיקום מערכת העיכול

כידוע, תזונה נכונה חשובה במיוחד לשיקום הגוף ותהליכי ההחלמה. לרוע המזל, לטיפול האנטי סרטני השפעה מדכאת והרסנית על מערכת העיכול. תרופות כימו’ והקרנות למרכז הגוף הורסות את תאי רירית מערכת העיכול ומשתקות את פעילותה. פגיעה כזו  במערכת העיכול גוררת אחריה: ירידה בתיאבון, בחילות והקאות, צרבות, טעם רע בפה, קשיים בספיגת המזון ותת-תזונה, ירידה במשקל, חולשה כללית, התרבות פיטרית הקנדידה*, הפחתה בחיוניות הגוף וביכולתו להתמודד בפני המחלה.

מגוון בדיקות בהנחה לקוראים: topheal.co.il/bdikot

אנזימי עיכולחיוני לקבל אנזימי עיכול עם כול ארוחה וארוחה (הרחבה על אנזימי עיכול).

גלוקוזמין – לשיקום הרירית בדפנות המעיים, ומערכת העיכול.

קולוסטרום – אספקת חומרי צמיחה לשיקום הרירית במערכת העיכול. לטיפוח רקע חיסוני נגד סרטן, ולטיפול אחרי הקרנות וכימו.  קולוסטרום מומלץ במיוחד בסרטן המעי הגס והקיבה.

(הרחבה על קולוסטרום: topheal.co.il/colostrum)

ויטמין A ובטא קרוטן מגנים על קרומי התא, מפחיתים את רעילותה של הכימותרפיה, ומפחיתים נזק גנטי לתאים מוקרנים. רכיבים אלו מעלים את יכולת מערכת החיסון, שומרים על הקרומים הריריים של מערכת העיכול ומונעים הופעה של סרטנים אחרים עקב נזקי קרינה. מינון: 25,000 יחב”ל ליום. (להרחבה: topheal.co.il/vitamin-a)

רזון כרוני – כאשר מצב הגוף ירוד, קיימת נטייה לרזון מתמשך.  יש לתמוך במערכת העיכול (ראה למעלה). מתן שמנים מסוג אומגה 3 מפחית ייצור חומרים בולמי תאבון ונטייה לרזון כרוני. לקבל אומגה 3 על ידי מזונות המכילים שמנים מסוג אומגה 3: זרעי פשתה, זרעי צ’יאה, שמן המפ (שתי כפות ליום), שמן נבט חיטה, (1 כף ליום), אגוז מלך (15 עד 20 גרם ליום), שמן דגים צפוניים (2 כפות ליום). ג.ל.א. 1 – 2 ליום. אפשר לעשות מידי פעם ימי מיצים לניקוי הגוף – (“צום ללא צום”). שימוש בצום כללי כפיתרון נגד סרטן אינו מומלץ.

להרעיב את הסרטן

“הרעבה” סלקטיבית של הגידול – הגידול הסרטני זקוק לגלוקוז לצורך קיומו. זולל פי 15 יותר מתאים בריאים! פעולה שגורמת לירידה במשקל. ידוע שרמות גלוקוז גבוהות בדם, הן בעלות השפעה מדכאת על מערכת החיסון, לכן חשוב במיוחד להפחית את הסוכרים בתזונה, שמשמעותו היא “להרעיב את הסרטן”. בנוסף תזונה מבססת. לייצר שתן תמיד בסיסי  7.5 – 8 PH.

במחקר אפידמילוגי שנערך ב- 21 מדינות, מצביע על כך, שאכילת כמויות גדולות של סוכר המהווה כ- 20% מסך הקלוריות הנצרכות בתזונה המערבית, הינו אחד מגורמי הסיכון העיקריים להתפתחות סרטן השד  (321 – 319: 3: 11, 1983 Med Hypo).

איזון השינה והערנות

כשיש קושי להירדם, הפסקות שינה, קושי לקום בבוקר:

מלטונין –  הורמון המופרש בשעות הלילה ומפעיל חלקים שונים של מערכת החיסון. מחסור בו גורם להחלשת מערכת החיסון והגדלת שכיחות תופעות סרטניות. אור ניאון, מחשבים, מסכים מפריעים.

מלטונין  10 מ”ג – לקבל ב- 10 בערב. ד”ר ברנר ממליץ על 20 מ”ג. אפשר לצרף, לפי שיקולי המטפל: P5P או B קומפלקס אקטיבי, 5HTP, SAMe, GABA, ל- תיאנין.

להרחבה: topheal.co.il/melatonin

תגבור הפלורה של המעיים

פלורה טובה של המעיים היא בסיס למערכת החיסון. תופעת לוואי נוספת של טיפולי כימו, היא חיסול אוכלוסיית המיקרואורגניזמים הידידותיים, הנמצאים  באופן טבעי במעיים, תופעה העלולה לא רק לגרום לשלשולים ואיבוד נוזלים אלא אף להתפתחות זיהומים של פטריות וחיידקים מחוללי מחלות. למניעת תופעות אלו מומלץ להשתמש בתכשירי פרוביוטיקה, לשיקום הפלורה החיובית של המעיים. לקבל על קיבה ריקה, עדיף בלילה.

אפטות בפה – פרוביוטיקה, תמצית חרובים. תוספת אבץ. טיפות לפה של טראומיל ללא אלכוהול. כשיש פצעים (אפטות) בפה: לפתוח אמפולה של “טראומיל” לשפוך לתוך ½ כוס מים מינרלים, לגרגר 1/3 כמות, שלוש פעמים ביום ולבלוע. להוסיף פרוביוטיקה להשלמת הטיפול. טראומיל טבליות תת לשוני – למצבים של דלקת מקומית, לשיפור התמודדות הגוף בניתוח והתאוששות לאחריו.

NAC (נ-אצטיל ל-ציסטאין): אנשים החשופים לחומרים רעילים ובמיוחד אלו הנוטלים תרופות בעלות רעילות גבוהה, חייבים לחזק את מערך טיהור הרעלים שלהם ע”י צריכת נ-אצטיל ל-ציסטאין.

להרחבה: topheal.co.il/nac

יוביקינול Q10 מפחית נזק לשריר הלב, כתוצאה מטיפול באדריאמיצין או הקרנות, שמהווה אחת הסיבות העיקריות להפסקת הטיפול. יוביקינול הוא קו אנזים Q-10 מתקדם ופעיל יותר (לקבל במינון של 100 מ”ג לפחות, 5 ימים לפני הטיפול) מסוגל להגן על הלב ולהפחית נזק זה, ולאפשר המשך טיפול.

Biomedical  and Clinical Aspects of Coenzyme Q-10, vol.4, Elsevier Science Publ., Amsterdam1984

ויטמין C מפחית את רעילות התרופה ציס-פלטין ומיעל את פעילותה. מקרה מעניין בו ויטמין C (החיוני לטיפול מהיותו נוגד חמצון ומחזק של מערכת החיסון) לא רק מפחית את רעילות התרופה לרקמה הבריאה, אלא משמש גם גורם אנטי סרטני -הוא מעלה את חדירות התא הסרטני לתרופה.

להרחבה: topheal.co.il/vitamin-c

פיקנוגנול הוא בעל פעילות נוגדת חמצון ואנטי סרטנית. במינון של 100 מ”ג ליום,  יעיל להפחתת נזקי הכימותרפיה וההקרנות.

B קומפלקס אקטיבי – מגבירים את ייצור האנרגיה, את יצירת התאים החדשים ואת תהליכי ניקוי הגוף. לתהליכים אלו השפעה רבה על יכולת הריפוי והשיקום. גורמים מחזקים אלה, מגבירים את ההגנה הפיזית, וגם מסייעים בהתמודדות נפשית עם המחלה.

להרחבה: topheal.co.il/bcomplex

אבץ ומניעת פצעים בפה – נטילת אבץ פיקולינאט \ גליצינט. לפני טיפול, תסייע למניעת פצעים בפה (mucositis). תופעת לוואי כואבת זו נפוצה במספר רב של טיפולים אנטי-סרטניים. אבץ משפר את פעילות תאי ההרג הטבעיים ופגוציטוזה של מקרופאגים, נויטרופילים, התפתחות לימפוציטים ותפקוד תאי. מעכב גם ספיגת נחושת המהווה גורם חשוב באנגיוגנזה2. הערות: א.  להוסיף אבץ מבלי להוסיף נחושת. ב. חשוב להוסיף פרוביוטיקה.

scholar.google.co.il/scholar?q=zinc+killer+cells, ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19355887

ויטמין E והתקרחות: מחקר שנערך בשנת 1985 הראה, שמתן ויטמין E 1600 יח’ ליום במשך השבוע שקדם לטיפול הכימותרפי מנע התקרחות ב- 69% מהמטופלים.    N Eng J Med,1985,312:16:1060

סלניום מטיונין מחקר מציין שתוספים של סלניום מפחיתים את רעילות התרופה הכימותרפית ציספלאטין למערכת העצבים. סלניום חיוני לפעילותם התקינה של האנזימים נוגדי החמצון בגוף. חיוני לתפקוד בלוטת התריס, חסר שכיח בחולי סרטן, ובמיוחד כשמקבלים כימו. סלניום מטיונין או גליצינט 400 – 200 מק”ג.

סראזים 250,000: מנקה תאים מתים, ציסטות, הצטברות ליחה, רובד (פלאקים) בדפנות כלי הדם, פצעים, כיבים עם קושי להירפא. (להרחבה: עדויות טיפול, דף מידע).

קרניטין ותסמיני תשישות – מומלץ לטיפול בתשישות מטיפולים. קרניטין משתתף בתהליך ייצור ה-ATP. נמצא קשר ישיר בין ירידת רמות הקרניטין להופעת  תשישות. הירידה נגרמה על ידי התרופות ציספלטינום ואיפוספמיד, ואילו אדריאמיצין גרם לירידה פחות בולטת. מומלץ להוסיף קרניטין למטופלים בכימו כטיפול מונע או לאחר הופעת תסמיני תשישות. (להרחבה: topheal.co.il/carnitine)

bit.ly/1qm7FTq  – ד”ר יוסף ברנר,   J Pediatr Hematol Oncol. 2009 Sep;31(9):664-9.

עקצוץ, צריבה, הרדמות בידיים ובכפות הרגליים: חומצה אלפא ליפואית מרחיבה פעילות נוגדי חמצון אחרים. נחקרה רבות לגבי יכולתה להגן על התאים הבריאים בגוף מנזקי הכימו. נמצא שהיא מונעת נוירופתיה (עקצוץ, תחושת צריבה, הרדמות בידיים ובכפות הרגליים). הסוג: R-ALA  – מתקדם יותר, פעיל יותר.  מינון: 1-2 ליום R-ALA 240. לשלב עם מתיל 12B, ארגינין, וניאצין. (להרחבה: topheal.co.il/rala)

חומצה היאלורונית (Hyaluronic acid): לטיפול ביובש עור כתוצאה מכימו. זהו חומר סיכה טבעי המצוי באופן טבעי בסחוס ובנוזל הסינוביאלי סביב המפרקים, בעור ובנוזל הזגוגי המימי של העין, כמו גם בלב וברקמות החיבור. היא בעלת יכולת ספיחת נוזלים, ולכן תורמת לריכוך וגמישות הרקמות בה היא נמצאת.

הומיאופתיה להקלת תופעות הלוואי של הטיפולים

אקולוהיילבמצבי יובש בעניים (תופעת לוואי של כימו’ והקרנות) ניתן להיעזר בטיפות עיניים הומיאופתיות. וכן בטיפות Can-C.

לימפומיוסוט – תרופה הומיאופתית לבעיות, לנפיחות, לגודש של בלוטות הלימפה.  3 פעמים ביום 10-15 טיפות לפה.

“מוקוזה- קומפוזיטום” – לתמיכה בשיקום הריריות, לאחר הקרנות וכימו. הקרנות למרכז הגוף, הורסות את תאי רירית מערכת העיכול, ומשתקות את פעילותה. פגיעה זו גוררת: ירידה בתיאבון, בחילות והקאות, צרבות, טעם רע בפה, קשיים בספיגת המזון ותת-תזונה, ירידה במשקל, חולשה. לשלב עם: אנזימי עיכול, חומצות שומן, פרוביוטיקה, קולוסטרום, גלוטמין, גלוקוזמין.

“וומיטוסהיל”: נגד בחילות והקאות. לשלב עם: זנגביל, אנזימי עיכול, ו-P5P.

“דיאריל” – לטיפול,תמיכה והקלה במצבי שלשול. לשלב: גלוטמין.

תמיכה טיפולית

אם אתם מתוסכלים ממצב הבריאות שלכם, נבוכים מול שפע האפשרויות, חסרי סבלנות מול הרצון לבדוק את כולן וחוסר הזמן לעשות זאת, יש עצה! אנחנו בטופהיל מאמינים שלכל אדם יש את הפרופיל הבריאותי הייחודי לו, וכל אדם זקוק לתמיכה אישית ולליווי לאורך זמן. בחרו היום בבריאות של מחר! העיקר הבריאות! וכשרוצים להבריא תמיכה נטורופתית יכולה לסייע מאד ולחסוך הרבה זמן וכסף. התקשרו עכשיו לקו החם 03-9569449 או כתבו לנו בוואטסאפבואו לבקר!

ידע הוא כח! הכל מתחיל בהקשבה לעצמנו, באמירת תודה, בתפילה לבורא עולם, ובבחירה מושכלת של הערוצים שלהם אנחנו מקשיבים. מי שמעריך מזון בריא וטיפול טבעי, מומלץ שיתעדכן בערוצי תקשורת אלטרנטיביים ונקיים, שאינם מצונזרים. התחברו לקבלת עדכונים במייל . אנחנו שולחים מדי פעם מילות עידוד והעצמה, כתבות מרחבי העולם, מידע על חידושי בריאות , וטיפים מועילים.

מה אם היה ניתן לשפר את הבריאות שלך בתוך חודש? קבלו תמיכה מקצועית וצעדו בביטחון לעבר אורח חיים בריא יותר. אנחנו בטבע-לי נטורופתיה מתמחים בהתאמת פתרונות נטורופתיים לצרכים הייחודיים שלכם, במטרה לחסוך לכם זמן וכסף. כתבו לנו בוואטסאפ 055-966-3097, התקשרו לטלפון 03-956-9449 בשעות העבודה, או בקרו אותנו באתר teva-li.com

להורדת מדריך מתנה

מדריך מתנה 7 טעויות רקע שקוף

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך

לכל הפוסטים

דילוג לתוכן