להתמודד עם נשירת שיער

"לקוח התקשר עכשיו וסיפר ש: הקריח מגיל 28, כיום הוא בן 43, מזה כחודש לוקח סראנזים ונאטוקינאז לסרוגין 1 ביום, פתאום הוא רואה שהתחילה צמיחה של שיערות במקומות שכבר המון זמן לא הייתה! מדהים!"  נטע פלג ג'ראד, 28.1.2020

השיער הוא ראי של הגוף. לכן כל בעיה בגוף מתבטאת גם בשיער. ההידרדרות של השיער נגרמת מתזונה דלה ולקויה, זרימת דם לקויה, השפעות הורמונאליות, נטיות גנטיות. לאלה יש להוסיף תרופות, כימיקלים ורעלים שונים, וכן תהליכי צביעת שיער, סלסול או יישור. בדיקת דם סטנדרטית, מראה רק חלק קטן ממה שקורה. חשוב לתאם ייעוץ נטורופתי ולבדוק את הסיבה.

יש מה לעשות

איזון השעון הביולוגי - לישון לא יאוחר מ-2230 ולקום מוקדם בבוקר - 0600 בערך (נמצא כי מסכים גורמים לבעיות שינה - יש מה לעשות). נביא לכם משקפיים כתומות מיוחדות ומוכחות מחקרית שיכולות לסנן 98% מהאור הכחול שמחסל את הורמון השינה, ולסייע באיזון שעות השינה.

Hair Skin & Nails – המכלול המקיף ביותר שאנחנו מכירים לבריאות השיער, העור והציפורניים. מכיל 19+ מרכיבים חיוניים ומוכחים מחקרית ברמת טוהר גבוהה, ובהם אנטיאוקסידנטים, אבץ, סיליקה, NAC וביוטין. בין המרכיבים: ביוטין - נחוץ לסינטזת חלבונים, נמצא בחסר בתזונת הג'אנק. ציסטאין - חלבון של השיער והציפורניים שהעדרו במידה חלקית היא תופעה נפוצה.

דטוקסיפיקציה - נטרול וניקוי רעלים הנמצאים בגוף, מתרופות, כימיקלים, ורעלים בסביבה ובמזון. יש הרבה שיטות ניקוי אבל רק ערכת DETOX מוכחת מדעית לנקות את הרעלים ישירות דרך השתן, ללא העמסה של הכבד, ואנחנו רואים איתה תוצאות קליניות.

פרוביוטיקה - חשוב לתמוך במערכת העיכול על ידי תוספת נבגי פרוביוטיקה איכותיים. במיוחד למי שהיה חשוף לאנטיביוטיקה. וכדי שהפרוביוטיקה תעבוד - חשוב אנזימים. ספיגת חלבונים לקויה תיתכן עקב בעיות במערכת העיכול וחוסר אנזימי עיכול, לעיכול החלבונים (הוספת אנזימי עיכול).

פרוגסטרון: אצל נשים, נשירת שיער בדפוס גברי נובעת בד"כ עקב חוסר פרוגסטרון. אם נותנים אסטרוגן במקום פרוגסטרון זה מחמיר את הבעיה. הוספת פרגננלון (קדם-הורמון של פרגסטרון) עשויה לסייע (הרחבה).

בי קומפלקס פעיל (הרחבה) משפר את חילוף החומרים. לבדוק בייחוד בי 12!!! חשוב מאוד שיהיה בתחום העליון – 800- 1000. חשובים גם הויטמינים: B12 B6 ופולאטה, חשובים לתהליך הפיכת מתיונין לציסטאין. לבדוק בנוסף גם בלוטת התריס - צלצלו קבלו רשימת בדיקות מלאה.

המלצות תזונתיות

תזונה נכונה – מזון אורגני חי, מזון נקי ללא רעלים.  החשוב ביותר להימנע מסוכר ומזונות מכילי סוכר, כי הם חסרי ערך תזונתי. אנו זקוקים לאבץ, סיליקה, מינרלים וגורמי תזונה נוספים, האובדים בתהליכי הייצור. מזיקים ביותר הם "צבעי המאכל", חומרים משמרים, מייצבים, משפרי מראה, משפרי טעם, המתלווים למזונות מוכנים, וכן, למזונות שעברו תהליכי עיבוד תעשייתיים. "תהליכי איבוד". לא לאכול מוצרי קמח לבן סוכר לבן, כי הם חסרי ויטמינים ומינרלים. (הרחבה).

שמנים בלתי רוויים: - שמן מרווה  וכן שמנים בלתי רווים חיוניים, שנמצאים במזון נא: באבוקדו, טחינה, פישתה טחונה, אגוזים שונים, וחמניות (טיגון, בישול, קלייה מקלקלים את התכונות הטובות של השומנים הבלתי רוויים).

מזונות עשירים בנוגדי חימצון - לקבל צמחים עשירים בגורמי תזונה ונוגדי חימצון כמו מורינגה, ספירולינה, פולן.

אבץ וסיליקה (צורן) - מינרלים החסרים בדרך כלל. מקור טבעי לאבץ הם האגוזים והגרעינים למיניהם, מקורות טבעיים לסיליקה הם: שבולת שועל, שבטבט. אם יש מחסור, רצוי גם לתסף.

X