טופהילנמצא כי מסכים גורמים לבעיות שינה. יש מה לעשות.
האם מסכים גורמים לבעיות שינה?
ובכן, לאחרונה נמצא כי מסכים עם תאורת לד פולטים אור כחול שמדכא את יצור המלטונין. בדקו את המחקרים.
ברגע שהאור הכחול פוגע בבלוטת האיצטרובל, רמות המלטונין יורדות והשעון הביולוגי מתחיל מחדש כאילו שעכשיו בוקר.
מחקרים אחרים מצביעים על כך שהאור הכחול שבתאורת ה-LED יכול לגרום נזק בלתי הפיך לתאי הרשתית גם בשעות היום.
הילדים רגישים במיוחד. והבעיה הופכת לחריפה יותר עם השנים, כי הילדים של היום מתחילים להסתכל על מסכים כבר בגיל צעיר.
רובנו מכורים למסכים. אך חשוב לדעת שיש מה לעשות:
  • מבחינת תאורה בבית, לחזור להשתמש בנורות ליבון.
  • לגבי מסכים (של מחשב, טלפון, וטאבלט) - האופציה הכי טובה זה להימנע מלהשתמש בהם בשעות הערב. האור הכחול עושה שמות במחזור השינה שלך, וגמילה ממסכים בלילה יכולה לעשות טוב לבריאות שלך. אם אי אפשר,
    יש תוכנות כגון f.lux לחלונות ,ו twilight לאנדרואיד) שמסננות את הצבע הכחול ואף משנות את גוון הצבע בהתאם לשעות היום. בגירסאות החדשות של חלונות 10, יש אופציה מובנית בשם "מסנן אור כחול" המאפשרת לעשות זאת. ויש גם אפשרות לשנות את גוון הצבע של המסך באמצעות כפתורי הכיוונון של המסך.
  • בדקו את המכשיר שלכם עם הפלוקסומטר, ותראו את התוצאות:
    בדקו את המכשיר שלכם
  • אם אתם מתקשים להירדם, כדאי להוסיף מלטונין לפני שאתם הולכים לישון. מלטונין, הורמון השינה, עוזר בהרבה לשיפור איכות השינה. המומלץ זה לפתוח 10 מיליגרם. הנה מלטונין למציצה בטעם פטל.

עדכונים בכתבה

1/1/18: בגירסאות החדשות של חלונות 10, יש אופציה מובנית בשם "מסנן אור כחול" המאפשרת לעשות לסנן את האור הכחול שבמסכים.

21/2/17: מתברר כי האור הכחול שבמסכים (ובתאורת הנאון והלד) גורם לא רק לבעיות שינה אלא גם לבעיות ראיה (2). עוד סיבה להימנע ממנו.

References

1. Is LED Technology Getting a Pass on Health Issues?
http://finallybulbs.com/is-led-technology-getting-a-pass-on-health-issues/
2. אור מלאכותי - איך הוא מסוכן לנו ומה הפתרון
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4551728,00.html