אסטמה ואלרגיות – טיפול טבעי

אסתמה היא סוג של אלרגיה. לפעמים משתמשים במונח ברונכיט ספסטית (ברונכיטיס) בכדי להגדיר מצב יותר קל. לפיכך במאמר זה נתייחס לאלרגיה שהיא מושג יותר רחב. אלרגיה מוגדרת כתגובת יתר של…

enzymes
אינפוגרפיקה של topheal בעברית.

אסתמה היא סוג של אלרגיה. לפעמים משתמשים במונח ברונכיט ספסטית (ברונכיטיס) בכדי להגדיר מצב יותר קל. לפיכך במאמר זה נתייחס לאלרגיה שהיא מושג יותר רחב. אלרגיה מוגדרת כתגובת יתר של מערכת החיסון לגורמים שונים. עקב חשיפה חוזרת ונשנית לחומר האלרגן, מתפתחים כתוצאה מכך נוגדנים. כשנוצר מגע בין האלרגן והנוגדנים מופעלת אזעקה – ע”י שחרור חומרים ביו כימים כמו היסטמין. ההזעקה גורמת לגיוס מוגבר לחיסול הפולש “הגדול והנורא”, התוצאה היא דלקת והסימפטומים האחרים שאנו מכירים באלרגיה, כמו אסתמה, נזלת אלרגית ושלשולים. כ 20% מהאוכלסיה סובלים מאלרגיה בדרגות שונות. יש אלרגיות כמעט לכל דבר: למוצרי מזון, לתרופות כמו אנטיביוטיקה, לאבק, ואף לפריחת דשא ופריחות אחרות (מכאן השם קדחת השחת). רבים מפתחים התקפי אסטמה, נזלת אלרגית, עיניים צורבות, גירודים בגוף. מכיוון שלתרופות יש תופעות לוואי חמורות, ומה גם שלא תמיד הן עוזרות, יש  יתרון לרפואה הטבעית בטיפול באלרגיה. לדוגמה שימוש מופרז בתרופות מרחיבות סמפונות גורם לגירוי הסימפונות, פגיעה בלב והחרפת המחלה. תופעות לוואי רשומות: אי שקט, בחילות, כאבי בטן.

שלבי הטיפול הטבעי

  1. הוצאה מהתפריט היומי של המזונות האלרגנים, אשר בראשם נמצאים: חלב הפרה, קקאו, צבעי מאכל וחומר משמר,  לחם ומוצרי מאפה מחיטה.
  2. חיזוק מערכת העיכול.
  3. הוספת נוגדי חימצון (אנטי אוקסידנטים) – ויטמינים, מינרלים וגורמים אחרים, לשיפור תינגודת הגוף וסילוק רעלים.
  4. צמחי מרפא לשיפור הנשימה וסילוק הליחה.
  5. שיפור הנשימה ע”י תרגילים ושחיה. אקופונקטורה וטיפול בתכשירים הומיאופתים, לתמיכה בפעולות הנ”ל.

חיזוק מערכת העיכול

היות שהרבה אלרגיות באות לנו דרך המזון, יש חשיבות עליונה לתקינות מערכת העיכול.

חיזוק דפנות המעי

דופן המעי היא למעשה רשת . דרך רשת זאת הגוף סופג את חומרי המזון המפורקים. אם החורים ברשת זו יהיו גדולים מידי אזי תעבורנה פרודות גדולות של המזון אל מחזור הדם. פרודות אלה עלולות להכיל חלבונים בלתי מפורקים. חלבונים בלתי מפורקים אלה מעוררים את התגובה האלרגית. לפיכך יש חשיבות עליונה לחיזוק וטיפוח דפנות המעי. תזונה גרועה וחסרת ויטמינים, דלקות מעיים מגדילים את חדירות וחרירות דופן המעי. מה עשוי לעזור לנו?

  • גלוקוזמין נחוץ לשיקום ריריות מערכת העיכול.
  • בטא קרוטן וויטמין A נחוצים לשמירת הריריות ותקינותן.
  • קוורציטין וביופלבונואידים נחוצים לחיזוק כלי הדם הקטנים ודפנות המעי. ובנוסף לתכונותיהם כנוגדי דלקת ונוגדי חמצון, שהוזכרו לעייל.
  • מנגוסטין – Mangostana Garcinia ,Mangostan, Mangosteen, Mangostin הוא פרי טרופי שעשיר מאוד בנוגדי חמצון. אנטי חיידקי, אנטי פטרייתי, והאנטי היסטמיני (נוגד אלרגיות), יש לו גם סגולות אנטי גידוליות. נמצא שקליפת הפרי מונעת את התרבות התאים הסרטניים וגם מעודדת אותם להתאבד (אפופטוזה) (1).
  • קולוסטרוםעוזר להתמודדות הגוף נגד אלרגיות (כולל קרוהן). כי הקולוסטרום תומך בריריות, ע”י אספקת חומרי צמיחה לשיקום הרירית.

אנזימי עיכול

מזון שאינו מפורק במלואו עלול לגרום אלרגיות, מאחר ומולקולות חלבון בלתי מפורקות החודרות למחזור הדם, מעוררות את התגובה האלרגית. לכן כדאי להוסיף אנזימי עיכול לפירוק המזון. אלה ניתן לקבל בשילובים וצרופים שונים, בצורת כמוסות, להשיג בבית הטבע.

  • סראפפטאז – אנזים מנקה. פעולתו ברוכה בניקוי עודפי כיח בריאות. לקבל על קיבה ריקה.
  • NAC 600 – לקבל על קיבה ריקה.
  • אנזימי עיכול – מומלץ אנזימדיקה ספקטרום, תשלובת אנזימים אנטי אלרגנית. חלבונים בלתי מעוכלים מעוררים אלרגיות. לקבל עם הארוחה.

טיפוח הפלורה של המעיים תורם גם הוא לעמידות הגוף בפני אלרגיות. במעיים שלנו נמצאות  באופן קבוע: בקטריות, פטריות, וחיידקים שונים, המועילים – הטובים והמזיקים – הרעים, יחד הם מהווים את הפלורה  (הצמחייה). האצידופילוס ובני משפחתו – חיידקי החלב, העושים לנו את היוגורט, שייכים לטובים. אמבות, קנדידה ובני ביתם שייכים לרעים. כל זמן שהטובים הם הרבים והחזקים, הרעים יושבים בשקט, ואינם מזיקים.

סיבות להפרת האיזון

1.שימוש באנטיביוטיקה.

2.שימוש בתרופות שונות כמו קורטיזון.

3. מחסורים תזונתיים.

4. אכילה מופרזת של סוכר או סכרת.

5. גלולות נגד הריון והורמונים.

6. ניתוחים.

7. טיפולים כימותרפיים.

8. דיכוי המערכת החיסונית לצורך השתלה.

9. מחלות כמו אידס בהן קיים כשל המערכת החיסונית. אצל חולי אסתמה מתקיימות לפחות שלוש מהסיבות הנזכרות.

נבגי פרוביוטיקה איכותיים: אנו חייבים לטפח את הפלורה הטובה באופן רצוף ותמידי! ע”י מזונות המכילים אצידופילוס. כמו יוגורט עיזים בלתי מפוסטר, כרוב או מלפפון מוחמצים. או ע”י תכשיר אצידופילוס מוכן. מומלץ להשתמש בנבגי פרוביוטיקה איכותיים, העמידים לחומציות הקיבה ללא ציפויים סינתטיים.

מגנזיום והתקפי אסטמה: מתן מגנזיום בעירוי לווריד לעיתים קרובות מפסיק את ההתקף בתוך דקות ספורות. זריקות הן השיטה מהירה להגדלת כמות המגנזיום בגוף, אבל אין היא מעשית, אלא רק אם האדם מגיע לטיפול במרפאה. לעומת זאת, נטילה של מגנזיום דרך הפה מספקת מניעה לטווח ארוך (מגנזיום – הרחבה).

אלרגיות מזון – תזונה היפו אלרגנית

אלרגיות מזון קשורות למחלות אוטואימוניות, מצב בו מערכת החיסון תוקפת את הגוף עצמו. בזמן ה”מלחמה” בפולשים נוצרת דלקת. הגוף תוקף את המפרקים ללא המצאות של פולש נראה, מתפתחת דלקת כרונית שגורמת לבסוף לנזק בלתי הפיך.

הטיפול הנטורופתי התזונתי מתבסס בעיקר על הורדת רמת הדלקתיות בגוף. אנו צריכים להימנע ככל האפשר ממזונות אלרגניים. דגש מיוחד על הוצאת חלב ומוצריו, וכן הוצאת החיטה ומוצריה מהתפריט, כי תגובה לגלוטן היא די נפוצה. בבדיקות הרגילות לאלרגיה הנעשות בעור, התוצאות חלקיות בלבד. בעוד שבמערכת העיכול, הרגישויות נרחבות יותר. החשיפה במערכת העיכול היא ממושכת, והתוצאה של אלרגיה עשויה להופיע לאחר זמן רב. מזונות אלרגנים עיקריים: חיטה, חלב, ביצים, תירס, בוטנים, סויה ועוד. נראה שגם חומרי הדברה הנמצאים בשימוש בחקלאות משפיעים על התגובה האלרגית שלנו למזון. בכדי למנוע היוצרות אלרגיות חדשות, או למנוע התעוררות אלרגיות ישנות, חשוב לגוון את המזון, כלומר, לא לחזור על אותו מזון כל יום, רצוי סבב של 3-4 ימים. חשוב במיוחד סבב כזה במזונות מורכבים. מזון שחוזר על עצמו, או מזון שאוהבים אותו במיוחד, עלול ליצור אלרגיה. > תינוק ניזון מדייסות קורנפלור,> אלרגיה לתירס.

סבב מזונות מורכבים

קטניות: שעועית > אפונה > עדשים > חומוס > אזוקי > לוביה > מש > סויה>

דגנים: כוסמת > דוחן  > קינואה > שיפון > אורז מלא > שיבולת שועל > גריסי פנינה >

אגוזים: שקדים > חמניות > זרעי דלעת > פקן > אגוז מלך > אגוז ברזיל > שומשום (טחינה) > פשתה > קשיו > אילסרים (בונדוג) > פיסתוק חלבי > מקדמיה >

תחליף חלב: חלב שקדים > חלב שומשום > חלב סויה > חלב קינואה > חלב חמניות > חלב אגוזים > חלב קשיו >

שמן: אבוקדו > טחינה > שמן קוקוס > שמן זית > שמן פשתה > “שקדיה” טחינה משקדים

סבב מזונות בלתי מורכבים

אוכל פשוט בלתי מורכב הוא פירות טרופיים ועלים ירוקים: אפשר בסבב כל יום.

פירות טרופיים: פפאיה > מנגו > גויאבה > פיגויה > אננס > אנונה > פיטנגו > קיווי > פירות לא טרופיים: אגס > תפוח > משמש > שזיף > דובדבן > אשכולית > בננה > אפרסק > שסק > תות > אוכמניות >

ירקות: גזר > סלק > קישוא > דלעת > מלפפון > כרובית > ברוקולי > בצל > צנון > לפת > בטטה > קייל>

עלים ירוקים: חסה > פטרוזיליה > סלרי > כוסברה > כרוב > עלי ריחן טריים (בזיליקום) > רוקט > שמיר > עירית > בצל ירוק > סלק>

 רפואה סינית נגד אלרגיות

ברפואה סינית נמצא צמחי מרפא שונים. נוכל להיעזר בדיקור – אקופונקטורה, נקודות לחיצה – אקופרסורה. הרפואה הסינית ניגשת לטיפול במחלה בצורה שונה מהמערבית. בעוד שהרפואה המערבית מטפלת בסימפטומים, ברפואה סינית מחפשים את מקור המחלה, לקויי באיזון הפנימי, חסימות במסלולי האנרגיה, חוסר איזון בין יין ויאנג.

References

  1. Complementary and Alternative Medicine

מה אם היה ניתן לשפר את הבריאות שלך בתוך חודש? קבלו תמיכה מקצועית וצעדו בביטחון לעבר אורח חיים בריא יותר. אנחנו בטבע-לי נטורופתיה מתמחים בהתאמת פתרונות נטורופתיים לצרכים הייחודיים שלכם, במטרה לחסוך לכם זמן וכסף. כתבו לנו בוואטסאפ 055-966-3097, התקשרו לטלפון 03-956-9449 בשעות העבודה, או בקרו אותנו באתר teva-li.com

ומה אם ניתן היה לשפר את הבריאות שלך בתוך חודש?

קבלו תמיכה מקצועית וצעדו בביטחון לעבר אורח חיים בריא יותר

ליווי אישי בלחיצה כאן

ספר פתוח וקפסולות על גבי נייר עם נוסחאות כימיות, מוקף בענפי ירק ופרחים צהובים קטנים.

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך

לכל הפוסטים

דילוג לתוכן