טיפים לתזונה מושלמת!

מרץ 2017- טיפים לתזונה מושלמת תזונה נכונה  מתחילה בבחירות נכונות דיאטה הוא נושא רחב ורציני. יותר מ 58% מאוכלוסיית העולם המערבי עסוקה ברגע זה ממש בדיאטה כזו או אחרת. נחשו…

טיפים לתזונה מושלמת (7)
טיפים לתזונה מושלמת דיאטה diet

מרץ 2017- טיפים לתזונה מושלמת

תזונה נכונה  מתחילה בבחירות נכונות

דיאטה הוא נושא רחב ורציני. יותר מ 58% מאוכלוסיית העולם המערבי עסוקה ברגע זה ממש בדיאטה כזו או אחרת. נחשו מהי מילת החיפוש הפופולרית ביותר בגוגל בעולם? – “דיאטה”.

מספיק שתקלידו ברשת את המילה “דיאטה” ותחשפו לשלל מאמרים, טיפים, שיטות והמלצות לדיאטות מהפכניות וחדישות המבטיחות ירידה במשקל.

אנחנו לא באים להציע שיטה או נוסחה לדיאטה להורדת משקל. טופהיל מחויבת להגיש עבורכם את המידע הרלוונטי והחשוב ביותר לשמירה על הבריאות, ולכן החודש אנחנו נעסוק בדיאטה מבלי לומר מילה אחת על מתכונים, שיטות וטיפים להרזיה. נפרוש בפניכם 3 עקרונות ברזל שאיתם כל שיטת דיאטה תעבוד. נספק רשמת טיפים לאורח חיים בריא. כי דיאטה היא קודם כל הרגלי תזונה שנועדו לשמור על הבריאות שלנו. דיוור חודש מרץ יוצא לדרך – תזונה נכונה מתחילה בבחירות נכונות.

מעתה אמרו “תזונה נכונה” ולא דיאטה!

לא, אנחנו לא הולכים לדבר על דיאטות להורדה במשקל. המשמעות הנכונה של המילה “דיאטה”, מתייחסת להרגלי תזונה ואתם תראו שעם הרגלים נכונים המיושמים לאורך זמן- גם המשקל מתייצב וכל גוף יוכל להגיע  למשקל האידאלי שלו.

המדריך הבא חושף 7 טיפים לתזונה נכונה שבהם כלולים 3 עקרונות בסיס החשובים לכל הרגלי תזונה ואורח חיים בריא.

האם זה מספיק? לא. אבל זו התחלה: בין אם אתם עושים דיאטה להורדה במשקל, לצמצום סוכרת, או מבקשים לרפא את הגוף מנזקי המזון המתועש, זכרו שכל דיאטה מכילה בתוכה מספר עקרונות ברזל. עקרונות אלו הם חלק מהבסיס לכל כתבה שתקראו ברשת ולכל קריאה לדיאטה מהפכנית ש”ממש עובדת”. הנה מספר עקרונות פשוטים לבניית התפריט האישי שלך:

החוק הראשון בתזונה נכונה הוא איכות המוצרים שאתם מכניסים לגופכם

אנחנו לא מדברים על כמויות המזון שאתם צורכים או על אכילה רגשית, אכילת לילה או צריכת חלבונים לאחר פעילות גופנית. אם יש חוק אחד שתקף לכל דיאטה הוא: – מה אתם מכניסים לפה! מזון מתועש, כימיקלים, סוכרים מעובדים:- הם מחוץ לתחום! הגוף שלכם חייב אנרגיה כדי לפעול ולהגן על עצמו מפני מחלות. ככל שחומרי הגלם בהם תשתמשו לאספקת האנרגיה לגוף, יהיו איכותיים וטבעיים לא מעובדים ולא מרוססים- אתם כבר בדרך הנכונה לאכילה נכונה, ללא קשר לסוג הדיאטה שאתם עושים.

החוק השני בתזונה נכונה הוא מידתיות!

אתם לא צריכים לעבור לטבעונות או לאמץ גישה חדשה של דיאטת פלא המבטיחה ירידה מהירה במשקל. כדי לשמור על הגוף במשקל מאוזן ויציב, הבסיס הוא להפעיל את חוק שיקול הדעת גם בצלחת שלכם.

אל תפריזו באכילה! ישנן המון שיטות לספירת קלוריות, לחלוקת הפחמימות והחלבונים על פני היום אבל בשורה התחתונה – אכילה אמורה לספק דלק לגוף והפרזה באכילה נובעת בלא מעט מהמקרים בגלל התמכרות לסוכר! וגם אם אינכם אוהבי מתוק – דעו כי עמילן הוא סוכר בתחפושת, נמצא ב: לחם, אורז, תפוחי אדמה, ספגטי וכד’ ובמזון מתועש ברמות אדירות!.

עודף סוכר עלול לשבש את מנגנון ויסות הרעב!

הידעתם? בגוף האדם קיים הורמון בשם לפטין. הורמון זה מווסת את התיאבון, אבל, אצל רבים חל איזשהו שיבוש בפעולת הורמון זה. עם אורח החיים המודרני, אכילה כבר מזמן אינה מספקת פתרון לרעב. אכילה היא עניין חברתי, רגשי ונורמטיבי.

מתי הורמון הלפטין משובש? כאשר אנו צורכים סוכר והרבה!

עמידות ללפטין מתרחשת כאשר המוח לא מסוגל לקלוט כהלכה את האיתות של הלפטין (שאנחנו שבעים או רעבים). מדוע? בגלל חשיפת יתר להורמון זה שנגרמת מאכילה מופרזת של סוכר.

כאשר עודף הסוכר נאגר כטריגליצרידים (המאחסנים את הקלוריות העודפות), תאי השומן מתרבים ומפרישים יותר ויותר לפטין. זה הרגע בו נוצרת עמידות ללפטין ובמצב כזה, המוח לא מאפשר לנו לקלוט את המסרים, שאומרים לנו להפסיק לאכול ולאגור שומן,  ולכן – אנו נותרים רעבים וממשיכים לאגור שומן. מפה סלולה הדרך להשמנה.

תהליך העמידות ללפטין דומה לתהליך שקורה עם אינסולין – רמת סוכר גבוהה בדם זקוקה ליותר אינסולין ובסופו של דבר, תאי הגוף נעשים עמידים לאינסולין. אך, בגלל שאין ירידה ברמת הסוכר בדם, הגוף מייצר יותר אינסולין ומתפתחות סוכרת מסוג 2.

* המידע באדיבות ד”ר מרדכי הוכברג.


טיפ-

צמח החילבה מאט את עליית רמת הסוכר בדם אחרי ארוחות. יש בו ריר שמאט את המעבר של המזון מן הקיבה למעי הדק וכך יש עלייה מתונה יותר של רמת הסוכר אחרי ארוחות. קנו גרגרי חילבה, והנביטו אותם. איך מנביטים? משרים חופן גרגרי חילבה בקערת מים, ומכסים אותם בהרבה מים. אחרי כ-12 שעות, מסננים את המים ונותנים להם מקלחת פעמיים ביום. אחרי 3 ימים יש הר של נבטי חילבה. פשוט, זול, וטעים (טיפים להנבטה – הרחבה). הערה: ההנבטה מפחיתה את הריח האופייני של החילבה. אחרי ההנבטה אפשר גם לטחון במגי’מיקס עם פטרוזיליה ועלים אחרים, שמנטרלים את ריח החילבה אף יותר. ואם תוסיפו למג’ימיקס קצת פירות (תפוחים ו\או בננות ו\או ותמרים) תקבלו גם משהו משביע וטעים.

שיתפנו בעבר את הסיפור האישי המרגש של משה שני, שהצליח להוריד את הסוכר מ-240 לפחות מ-100 תוך חודש וחצי, ללא תרופות. לנבטי החילבה היה חלק חשוב בעניין. משה הנביט חילבה ושילב אותה בתפריט היומיומי שלו.

נזכיר כאן גם שהוא ירד תוך 3 חודשים ב-15 קילו ותוך חודשיים נוספים הוריד עוד 5 קילו.

לפרטים נוספים אתם מוזמנים לפנות למשה בטלפון 055-883-6708. משה ישמח להרצות על הסיפור האישי שלו ועל אורח חיים בריא. משה עוסק בהפקת ערבי שירה בציבור בטבע, במיקומים מיוחדים, כותב ומלחין, ויכול להרצות בפני קהלים מגוונים. משה עובד לפי עקרונות לחיים בריאים שאותם קבע הרמב”ם לפני 800 שנה.


החוק השלישי בתזונה נכונה הוא לעזור לכבד!

בתוך תאי השומן בגוף יושבים רעלים רבים. הכבד הוא זה שאחראי על הניקוי שלהם. הכבד לא יוכל לטהר רעלים המוכנסים לגוף אם לא תעניקו לגוף מזונות חיוניים כמו פחמימות מורכבות ושומנים איכותיים.

אנשים המבלים את חייהם בדיאטות דלות שומן, למעשה פוגעים ביכולת הטבעית של הכבד לסלק רעלים. דיאטות דלות בשומן הן בד”כ עשירות בפחמימות. עודף פחמימות שלא נשרף נהפך לטריגליצרידים ונאגר כשומנים שעליהם דיברנו קודם.

אם רעלים לא יסולקו כהלכה על ידי הכבד, הם ימוחזרו לדם ועלולים לפגוע במערכות חשובות ולגרום לנזק מצטבר. דיאטות צום, דיאטות חלבונים, דיאטות מיצים – כולן תורמות להרגשה זמנית טובה, שכן הן לא מאפשרות הכנסה חדשה של חומרים רעילים לגוף. אולם הרזיה בלתי מבוקרת עלולה לשחרר את הרעלים לתוך הרקמות ויש לעשות זאת באופן איטי ומבוקר ולתמוך בתהליך ההרזיה בעזרת גורמי תזונה מתאימים.

הטיהור והעזרה החשובה ביותר לכבד, היא פשוט: תזונה נכונה!!! המורכבת מפחמימות מורכבות, שומנים מן הצומח וירקות!

בהרצאה המרתקת של ד”ר עדיאל תל-אורן- צפו כאן.

יש מה לעשות

המלצות צוות הייעוץ הנטורופתי של טופהיל:

  1. להגביר פעילות גופנית. לפחות חצי שעה ביום. רצוי באויר צח, בשעות הבוקר המוקדמות.
  2. לצמצם צריכת פחמימות, ולאכול תזונה נכונה (ראו טיפים בשקף למעלה).
  3. לאזן את סדר היום. לישון מוקדם, ולקום מוקדם. כדי לישון מוקדם יש להפסיק לאכול מוקדם.
  4. אם אתם מתקשים לישון מוקדם, צמצמו תאורה מלאכותית (הירשמו לניוזלטר כדי לקבל עדכונים בנושא). נמצא כי הרכיב הכחול שבאור הלבן מגביר באופן מלאכותי את העירנות שלכם, מחסל את המלטונין (הורמון השינה), ונמצא מתאם בינו ובין השמנה. על כן יש להעדיף בלילה נורות ליבון, הלוגן ופחם שאינן מחסלות את המלטונין. התקינו גם מסנני אור כחול במסכים, וקנו משקפיים שמסננות אור כחול. אחרי ששיפרתם את התאורה, בדקו אפשרות להוסיף מלטונין.
  5. להוסיף ויטמין B קומפלקס אקטיבי, שמסייע לגוף לשפר את שריפת הפחמימות.
  6. זללתם? לא נורא. קחו את כמוסת הרגע שאחרי הזלילה שבולמת עיכול פחמימות ותומכת באיזון משק הסוכר.
  7. קחו פורמולה לשיפור תפקוד בלוטת התריס. תת פעילות בלוטת התריס היא תופעה נפוצה אצל כל מי שחשוף למים מוכלרים, ברום בחומרי ההדברה, ופלואור שבמשחות השיניים (כולם מסלקים את היוד מהבלוטה). תת פעילות של בלוטת התריס מאיטה את חילוף החומרים. לכן בכדי לעודד הורדת משקל, חשוב להגביר את פעילות בלוטת התריס, ועל ידי כך להגביר חילוף החומרים.
  8. להוסיף מתיל-B12 בנפרד בכמות מוגברת של לפחות 1000 מק”ג ליום – כי חוסר B12 קשור לתת פעילות של הבלוטה.

עוזר לאנשים לגלות שיש טיפול טבעי בשיניים ללא עזרת רופא, ושזה הבסיס לכל הבריאות. מוביל את תכנית "פותחים פה לבריאות". מנכ"ל טבע-לי נטורופתיה

להורדת מדריך במתנה

מדריך מתנה 7 טעויות רקע שקוף

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך

לכל הפוסטים

דילוג לתוכן