טופהיללמה לי ניקוי רעלים?

בשנים האחרונות "ניקוי רעלים" הפך לטרנד ולעתים לא ברור האם אנשים הולכים על זה בגלל שזה IN  או כי יש סיבה אמיתית.

הרעלים מצטברים בגוף וזו אקסיומה. לעתים לא נרגיש את האפקט של הרעלים עד שיהיה מאוחר מידי ומחלות קשות ידפקו על דלתינו ולעתים נחווה בדרך תסמינים שונים כמו עייפות, בעיות במערכת הנשימה כגון אסטמה, כאבי ראש, אלרגיות, בעיות בעור, בעיות במערכת העיכול, זיהומי בדרכי השתן, דלקות אוזניים, בעיות בשיניים ועוד.

לכבד שלנו יותר מ-500 תפקידים וחלקם הגדול קשור לסינון רעלים ממקור חיצוני או פנימי.

כאשר הכבד ב"עומס יתר"  הוא בעצם לא עומד בקצב של פירוק הרעלים (500 תפקידים כבר אמרנו?), ומתחילה זליגה של ראדיקלים חופשיים לדם (חומרים אשר תורמים להזדקנות ומחלות קשות), ואז אנחנו נכנסים למעגל האימה: ככל שהכבד מועמס יותר כך הוא נפגע יותר וכך הסיכון למחלות עולה.

אז מאיפה אנחנו מקבלים את כל הרעלים הללו שאלתם?

הינה התשובה:

רעלים שאנו מקבלים מתוך הגוף כוללים את:

חומרים שהגוף מייצר כתוצרי לוואי של תהליכים טבעיים בו (חומצת חלב כתוצאה מפעילות גופנית מאומצת) או חומרים שנוצרים כתוצאה מפעילות חריגה בתוך הגוף (יוד עקב פעילות יתר של בלוטת התריס) או חומרים שהגוף לא מצליח לפנות בזמן (אוריאה- חומצת שתן).

רעלים שאנחנו מקבלים מבחוץ הרבה יותר משמעותיים וכוללים את:

מה שאנחנו אוכלים: צבעי מאכל מלאכותיים, חומרי שימור, חומרי הדברה, משפרי טעם  (מונוסודיום גלוטומט), ממתיקים מלאכותיים, שומנים מוקשים.

מה שאנחנו שותים: כימיקלים תעשייתיים כגון הרעל דיאוקסין שנפלט ממפעלים ושוקע באדמה, חומרי ריסוס ומתכות כבדות שנמצאים במים.

מה שאנחנו נושמים: רעלים שנפלטים ממכוניות ומפעלים, עשן סיגריות.

מה שאנחנו בולעים: לכל התרופות תופעות לוואי וסיכון להרעלה.

מה שאנחנו שמים על הגוף שלנו ועם מה אנחנו מנקים את הבית שלנו: חומרים מזיקים הנמצאים במוצרי טואלטיקה כגון שמן מינרלי, פרופילן גליקול (תוצרים של נפט), גליצרין, קולגן ואלסטין, SLS, SLES, מלחי אלומיניום (בדאודורנטים), טלק (תוצר של אסבסט), פלואוריד (במשחות השיניים, מסרטן).
יש לציין כי כל החומרים שהוזכרו פה ומטרתם לתת לחות לעור עושים בדיוק את ההיפך ומייבשים את העור במקרה הטוב או סותמים את הנקבוביות במקרה הפחות טוב.

עם מה אנחנו משתמשים: רעלים ממתכות כבדות מסוכנים במיוחד. המתכות מצטברות במוח , בכליות , בעצמות ובעצם בכל מקום בגוף ושם הם משבשות את התפקוד.

  • עופרת- מפחיות שתיה, מצבע שיער שחור, מצינורות .
  • קדמיום- מצבעי מאכל, מפלסטיקים, מסוללות.
  • אלומיניום- דאודורנטים כבר אמרנו?, מסירים, מסכו"ם, מנייר כסף, אמספירין ומקופסאות שימורים. כן, חלק מהחומר חודר לגוף שלנו!
  • כספית- מסתימות אמלגם (שחורות), מדגים משומרים, מחומרי הדברה, מחומרי הברקה.
  • נחושת- מצינורות מים, מאלכוהול, מחומרי הדברה, מסירים, ממאכלים משומרים.

טיפ: ניתן לנטרל את חלק מהמתכות ע"י אכילת מוצרי מזון עם חומרים הסופחים את עודפי המתכות הרעילות. למשל: שום , בצל, שעועית לבנה, כרוב, תרד וצנון עשירים בגופרית ויעזרו לנטרל עודפי כספית נחושת ועופרת. גם ACZנאנו יכול לעזור.

מזונות עשירים בסידן כדוגמת שקדים (קלופים לא קלויים), טחינה, וסרדינים יתרמו לפירוק אלומיניום ועופרת ומזונות עשירים בברזל כדוגמת משמישים מיובשים אורגניים, שומשום מלא, קטניות, שקדים, אגוזים ועלים ירוקים  יעזרו להיפטר מעודפי קדמיום.

איך ניתן להימנע מרעלים בחיי היום יום?

להפחית רעלים ממקור חיצוני:

חובה חובה חובה לקרוא תויות מזון לפני שקונים!

תוית המזון היא (ברוב המקרים) מדוייקת ומספרת לנו באותיות קטנות את כל מה שמסתירים מאיתנו באריזה היפה והצבעונית.

להחזיר למדף מייד מוצרים שמכילים:

צבעי מאכל מלאכותיים ובמיוחד: צהוב טטרזין E-102, צהוב E-110 ,E-104 , אדמדם E-120, אדום E-122 E-124, סגול E-123, כחול E-131 E-132, ירוק E-142, וכל הצבעים הפלורסנטים שלא מזכירים שום דבר טבעי (מי פה שמכילים צבעי מאכל סינטטים- גם הם פסולים). לחפש בחנות האפליקציות: E numbers- יש המון אפליקציות שמסבירות על כל קוד בזמן אמת- להתקין ולהשתמש בזמן קניות!

ממתיקים מלאכותיים ובמיוחד: ציקלמט, סכרין, אססולפם K, סוכלרוז ואספרטיים. כן ניתן לצרוך סטיבייה.

שומנים מוקשים- יופיע כ: שומן טרנס, שומן רווי ממקור צמחי

שתייה ממותקת בסוכר או בממתיקים מלאכותיים ובמיוחד קולה

חומרי ניקוי וטואלטיקה המכילים: שמן מינרלי (לא בריא כמו שנשמע, אין להשתמש בשמן תינוקות של חברה ידועה מאוד שמכיל שמן זה), פרופילן גליקול (תוצרים של נפט), גליצרין, קולגן ואלסטין, SLS, SLES, מלחי אלומיניום (בדאודורנטים, יש להשיג דאודורנטים ללא אלומיניום), טלק (תוצר של אסבסט), פלואוריד (במשחות השיניים ובמי פה).

מה כן?  חברות טובות ומומלצות נכון לזמן כתיבת פוסט זה הינן:

 Weleda  , NewWays, סבון אמיתי של ד"ר ברונר, ECO LOVE, MOMMY CARE  ועוד.

שימו לב: סבון אורגני אמיתי הוא נוזלי מעט יותר ומקציף פחות מסבונים שאינם טבעיים.
בכל מקרה- כדי לחסוך את פער המחירים- יש להשתמש במתינות.

סיגריות , תרסיסי הדברה למיניהם, מוצרי ניקוי, כביסה שאינם אורגנים ובמיוחד מסירי שומנים ונוזל כביסה.

במקום: יש היום מבחר עשיר מאוד של תכשירי ניקוי אורגנים והמחיר כבר כמעט זהה לתכשירים הרגילים- לדוגמא: GREEN CARE, GREEN FLASH, MOMMY CARE, ECOVER

לחשוב שנית על מוצרים המכילים:

  • מונוסודיום גלוטומט MSGE-621 (חלק מהאוכלוסיה רגישה אליו)
  • חומצה גלוטמית E-620
  • חומרי שימור ובמיוחד: E-210, E-211, E-220, E-221, E-338, E-320, E-251,  E-250
  • ירקות ופרות לא אורגנים- במיחד לא לוותר על עלים ירוקים אורגנים
  • תרופות לא הכרחיות ובמיוחד אקמול שבמינון גבוה מאוד מסוכן.

 לאמץ הרגלים חדשים:

להשתדל לבשל בסירים שהפנים שלהם מנירוסטה או ציפוי אמייל

לא להשתמש בסכו"ם ובנייר אלומיניום.

להפחית רעלים שנחשפנו אליהם:

הדרך להפחתת רעלים היא לצרוך מזונות העשירים ב:

  • גופרית- כגון: תרד, צנון, שום ובצל
  • סידן- כגון: שומשום, שקדים, טחינה, סרדינים
  • ברזל- כגון: קטניות, אגוזים ושקדים
  • כלורופיל- ככל שהירוק כהה יותר כך מכיל כלורופיל רק ביותר- חסה, פטרוזיליה, בצל ירוק וכיוצ"ב.
  • סיבים- כגון: זרעי פשתן, זרעי צ'יאה
  • ירקות ממשפחת המצליבים כגון: כרוב, כרובית, ברוקלי
  • תבלינים טבעיים כדוגמת: כורכום, פפריקה, ג'ינג'ר, כמון, קינמון.
  • מיצי פירות וירקות ושקים מחוזקים באבקות ירוקים.
  • לצרוך מגוון של "מזונות על" כגון אסאי, סלק, פירות יער קפואים או טריים.

בנוסף

לבצע פעילות גופנית סדירה המתניעה את הגוף ומאפשרת זירוז יציאת רעלים מהגוף.

לשקול צמחי מרפא ותוספים התומכים בתהליך הניקוי וקולטים את הרעלים שנוצרו בתהליך הניקוי כדי שלא יצטברו במקום אחר בגוף.

שימו לב, יש לבצע תהליך הדרגתי ובליווי מטפל מוסמך כדי לא להציף את הגוף ברעלים שיוצאים מהתאים ולגרום ל "משבר ניקוי" או לקליטת הרעלים במקום אחר בגוף- דבר שמביא איתו יותר נזק מתועלת-  מסיבה זו גם אין לבצע תהליך ניקוי בגוף תשוש או חלש.

אם מקבלים תוספי תזונה, רצוי לוודא שהם נקיים, ללא חומרים אסורים.

לקבל מסאג'ים נחמדים וללכת לסאונה וג'קוזי.

הינה יש לכם אישור בכתב!

והכי חשוב: לא להרעיל את עצמנו ממחשבות- להיות חיוביים, רגועים, אופטימים ופחות ביקורתיים. (אני עובדת על זה עד היום...)

 

בהצלחה!