NADH – למוח ולב בריאים

NADH הוא רכיב במעגל הפקת האנרגיה. זוהי צורה פעילה מטבולית של ויטמין B3 (ניאצין). חיוני לייצור אנרגיה בתאים (ATP) מגלוקוז ושומן (מעגל קרפס). הוא קואנזים שנמצא באופן טבעי בכל תאי…

shutterstock 105757790
לב אדום ומוח אוחזים ידיים.

NADH הוא רכיב במעגל הפקת האנרגיה. זוהי צורה פעילה מטבולית של ויטמין B3 (ניאצין). חיוני לייצור אנרגיה בתאים (ATP) מגלוקוז ושומן (מעגל קרפס). הוא קואנזים שנמצא באופן טבעי בכל תאי החיים.  NADH נקרא גם קואנזים COQ1, כי הוא מדורג ראשון מעל כל הקואנזימים האחרים, כולל קואנזים Q10 .

תפקידים ושימושים:

  • NADH חיוני לתפקוד התקין של המערכת של הגוף לשמירה על שלמות ה-DNA, והוא משמש לתיקון דנ”א DNA שמשתבש.
  • NADH הוא נוגד חמצון ביולוגי רב עוצמה.
  • רמות גבוהות יותר של NADH עשויות לקדם אריכות ימים וחיוניות.
  • אנרגיה – רמות אנרגיה מוגברות לאנשים חלשים, משפר ביצועים אתלטים.
  • מגביר את ניצול החמצן.
  • מוח – רמות גבוהות של NADH עשויות לסייע לשמור על תפקוד מוח בריא. NADH משפר תפקודי המוח, זיכרון, ערנות, ריכוז. מעודד שינה עמוקה.
  • NADH מעודד את ייצור הנוירוטרסמיטורים במוח: דופמין –dopamine, סרוטונין –serotonin, נוראדרנלין  (noradrenalin (1. במחקר קליני (1), ייצור דופמין גדל פי 6.
  • בלוטת האדרנל – לתמיכה באי ספיקת יותרת הכליה.
  • במחלת פרקינסון מתרחשת ירידה בדופמין. על מנת למנוע ניוון מוחי אנחנו חייבים להתמקד במנגנוני ייצור האנרגיה של תאי המוח. ה- NADH הוא אנזים עם תפקיד מרכזי בייצור האנרגיה בכל תא חי, ובמיוחד בתאי המוח. כמות האנרגיה שהתא יכול לייצר היא ביחס ישר לכמות הזמינה של NADH. מחקרים חשובים תיעדו את האפקטיביות הרבה של NADH בטיפול במחלות נוירולוגיות שונות כמו אלצהיימר (Alzheimer’s disease) ופרקינסון ((disease Parkinson’s. מינון: 10 מ”ג או יותר ליום.

מינון

10 מ”ג, פעם אחת ליום, או יותר לפי הוראות המטפל.

חומר נוסף המשמש לעיתים קרובות בהרכב עם NADH הוא די-ריבוז, רכיב נוסף במעגל קרבס. די-ריבוז חומר מזין ממריץ עבור הלב וכן תומך בתפקוד לב בריא. למרות ש D-ריבוז נוצר באופן טבעי על ידי תאי הגוף, לא כל תא מסוגל לעשות את זה מספיק יעיל ומהר. התוסף  D-ריבוז לשמירה על האנרגיה, לפני ואחרי פעילות גופנית, או עם הארוחות.

המלצות טופהיל

נמליץ על NADH של NOW – חזק (10 מ”ג), איכותי, ללא הנדסה גנטית, ובכמוסות צמחיות. המוצר מכיל גם 200 מ”ג די-ריבוז המשפרים את פעילות מעגל קרבס עוד יותר. מבחינת כשרות לרובם זה מספיק (הרחבה).

References – מקורות

עוזר לאנשים לגלות שיש טיפול טבעי בשיניים ללא עזרת רופא, ושזה הבסיס לכל הבריאות. מוביל את תכנית "פותחים פה לבריאות"

להורדת מדריך במתנה

מדריך מתנה 7 טעויות רקע שקוף

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך

לכל הפוסטים

דילוג לתוכן