ויטמין E עם טוקוטרואינולים

ויטמין E, או בשמו הביוכימי טוקופרול (Tocopherol) הוא אחד מנוגדי החימצון החשובים. ויטמין E טבעי מכיל ארבע נגזרות (טוקופרולים): אלפא, בטא, גמא, דלתא. כאשר השילוב שלהם אפקטיבי יותר (LifeExtension). אל…

ויטמין e
ויטמין E

ויטמין E, או בשמו הביוכימי טוקופרול (Tocopherol) הוא אחד מנוגדי החימצון החשובים. ויטמין E טבעי מכיל ארבע נגזרות (טוקופרולים): אלפא, בטא, גמא, דלתא. כאשר השילוב שלהם אפקטיבי יותר (LifeExtension). אל המקור הטבעי מתלוים ארבעה טוקוטריאנולים (Tocotrienols), לווינים של ויטמין E המשפרים את פעילותו וספיגתו. הצורה הסינטטית של ויטמין E, נקראת: DL-Alpha Tocopheryl, היא פחות פעילה, ואינה מכילה נגזרות נוספות. גם תוספים טבעיים חשוב לבדוק שמכילים טוקוטריאונולים.

“לא ניתן לקבל מספיק E  בתזונה למניעת התקפי לב ללא נטילת תוספים… ” (2)

פעילות תשלובת E עם טוקוטריאונולים

נוגד חמצון – מפחית את חמצון השומנים. “השילוב של ויטמין E, גלוטטיון ו-NAC  הוריד את חמצון השומנים ב-94%” (Milchak et al 2002)

לב וכלי דם – ויטמין E חשוב להגנה מפני התפתחות מחלות לב וכלי דם, שומר על גמישות הרקמות ומגן על הלב, כלי הדם והמוח מפני נזק חימצוני.

“אחרי 18 חודש לנוטלי ויטמין E היו 77% פחות התקפות לב” (3)

חשוב לבריאות הלב במיוחד גם גמא-טוקופרול (LifeExtension).

נוגד דלקות רב עוצמה – ויטמין E מסוגל להפחית במידה משמעותית את רמת מגוון חומרים המעידים על קיום דלקת וחומרים מלבי דלקת. רמת ה-CRP (C-reactive Protein) בדם היא מדד מרכזי לזיהוי דלקתיות בגוף. ויטמין E הוא גורם התזונה היחיד החשוב ביותר להפחתת רמת ה-CRP. לכן, אין פלא שהוא מועיל גם לטיפול באלצהיימר, דלקת מפרקים, אלרגיות, סרטן, ומחלות דלקתיות רבות נוספות (סינדרום הדלקת, הוצאת פוקוס, עמ’ 155-170).

נוגד סרטןבמיוחד הטוקוטריאנולים

“לטוקוטריאנולים תכונות אנטי סרטניות חזקות והמחקרים הוכילו שפעילותם חזקה בהרבה מהטוקופורולים” (4)— Schwenke et al

אירוע מוחי, פציעה

“מתן טוקוטריאנולים תומך ביצירת מעקפים לנימי דם שנפגעו” (5)

מערכת הרבייה – לתפקוד תקין של מערכת הרבייה. מיחסים לו חשיבות במניעת הפלה.

המערכת ההורמונאלית – ויטמין E בעל השפעה מיטיבה על המערכת ההורמונאלית הנשית והגברית כאחד. מיחסים לו חשיבות לאיזון המערכת ההורמונאלית בגיל המעבר, ולתופעות הקשורות בתסמונת קדם מחזור – PMS.

עור – E חשוב לשמירה על גמישות ובריאות העור ומראה צעיר, למניעת צלקות עקב אקנה, לטיפול בכוויות כתוצאה מחשיפה לשמש, וביובש עור כתוצאה מפגיעת מזג האויר.  חשוב למניעת סימני מתיחה עקב ירידה מהירה במשקל, הריון ולידה. לעסות את העור פעמים ביום.

כולסטרולטוקוטריאנולים הם בעלי פעילות מעכבת ייצור כולסטרול בכבד תוך עלייה ברמות Apo-A ושימור רמות תקינות של HDL – הכולסטרול הטוב. מנגנון פעולתם קשור בויסות ביטוי אנזים ה HMG-Co-A reductase, המשתתף בתהליך ייצור הכולסטרול בכבד.

איך להשתמש

תמיד כדאי לקחת ויטמיני E עם ארוחה שומנית.

איפה להשיג ויטמין E מתקדם עם טוקוטרואינולים?

נמליץ על תשלובת הויטמין E והטוקוטרואינולים של ויטהקוסט – מוצר איכותי וטבעוני המכיל את כל שמונת המרכיבים של ויטמין E, הספקטרום המלא של הטוקופורולים  והטוקוטראינולים, במחיר משתלם. הוא מכיל EVNol™, סוג טבעוני וכשר של ויטמין E עם טוקטרואינולים. הוא מכיל סויה, אך ללא הנדסה גנטית. ניתן להשיגו בחנות טופהיל.

References

1.  גליון 98 של הרבעון “תזונה פלוס” – מאת התזונאי מרדכי הוכברג

2.  Stampfer M. D. and Eric Rimm Sc. D. Harvard, healthyprotocols.net

3. Prof. Morris Brown & Dr. Malcom Michinson, Cambridge Univ.

4. Nature Communication 2011 Dec 20.

5. תזונה פלוס, גליון 94, מאת התזונאי מרדכי הוכברג

מה אם היה ניתן לשפר את הבריאות שלך בתוך חודש? קבלו תמיכה מקצועית וצעדו בביטחון לעבר אורח חיים בריא יותר. אנחנו בטבע-לי נטורופתיה מתמחים בהתאמת פתרונות נטורופתיים לצרכים הייחודיים שלכם, במטרה לחסוך לכם זמן וכסף. כתבו לנו בוואטסאפ 055-966-3097, התקשרו לטלפון 03-956-9449 בשעות העבודה, או בקרו אותנו באתר teva-li.com

ומה אם ניתן היה לשפר את הבריאות שלך בתוך חודש?

קבלו תמיכה מקצועית וצעדו בביטחון לעבר אורח חיים בריא יותר

ליווי אישי בלחיצה כאן

ספר פתוח וקפסולות על גבי נייר עם נוסחאות כימיות, מוקף בענפי ירק ופרחים צהובים קטנים.

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך

לכל הפוסטים

דילוג לתוכן