טופהילה"מלך" של הויטמינים (ויטמין C)

"איני מפחד מווירוס הקורונה, כי אני נוטל בממוצע ויטמין C בכמות של 4 גרם   (4,000 מיליגרם) ליום, ואם הייתי חושש שנדבקתי מווירוס זה או אחר, הייתי נוטל משהו כמו 2 גרם כל רבע או חצי שעה..."
(מתוך האתר של ד"ר דולב ראובן גלמור)

 

כולם מדברים עליו. בצדק.

ויטמין C- נכון, כולנו מכירים. אנחנו קוראים לו "המלך של הויטמינים": הוא חשוב לכל כך הרבה תהליכים בגוף שהיה קשה לחשוב מהיכן להתחיל. ריכזנו לכם את המידע המחקרי עליו, בהכי מתומצת שלנו:

 

ויטמין C עשוי לתמוך במצבים הבאים:

  • תמיכה בהתמודדות הגוף עם וירוסים למיניהם כגון וירוס הקורונה
  • שפעות והצטננויות- להתחיל לקחת מינונים גבוהים עם הסימפטומים הראשונים.
  • מחלות קשות רבות כגון: מחלת הפוליו, מחלת החצבת ואבעבועות רוח.
  • סרטן (כחלק מטיפול)
  • אנליזת מחקרים מצאה שככל שנצרך יותר ויטמין סי כך הסיכון לשבץ מוחי יורד.
  • הוא ממלא גם תפקיד חשוב בייצור הקולגן  (מרכיב עיקרי ב: רצועות, עצמות, דיסקים, גידים ובעור).
  • ויטמין C במינון גבוה משפר את תהליך ההחלמה מחתכים, כוויות, פצעים, נקעים ושברים בעצמות. 
  • הוא חשוב מאד גם לבריאות העיניים  (יש לצרוך לפחות 1000 מ"ג ויטמין C ליפוזומלי ליום כדי לעצור את התפתחות הקטרקט).
  • עוזר להגן על דפנות העורקים ועשוי אף להוריד ל"ד גבוה ע"י הרפיית כלי הדם.
  • הוא נוגד חמצון חזק המגן על גופנו מנזקי הרדיקלים החופשיים.
  • יש לו חשיבות במניעת דמנציה, למעשה מחקרים מצאו שלאנשים דמנטים יש רמות ויטמין סי יחסית נמוכות בדם.
  • הוא תורם לשיפור ספיגת הברזל במעי ולכן מומלץ לאנמים.

 

נמצא כאפקטיבי במחקרים רבים שערך לינוס פאולינג כבר לפני יותר מ-60 שנה וכיום ניתן למצוא עליו למעלה מ- 64,000 מחקרים- 2,787 מתוכם פורסמו רק בשנת 2019!

 

למה לי ליפוזומלי?

ויטמין סי לא חודר בקלות לתוך התאים שלנו. נמצא כי ציפוי של מעטפת שומנית (ליפוזומלית) משמשת כמעין מפתח לכניסה לתא ולכן משפרת את הספיגה והיעילות שלו פי 5!  כמו כן ויטמין C רגיל הוא מסיס מים ונשטף מהגוף, לכן צריך לצרוך אותו כל 3-4 שעות. רוב האנשים מתקשים בכך. את הויטמין סי הליפוזומלי ניתן לצרוך רק פעם -פעמיים ביום (במקרה של מחלה נמליץ יותר).

 

לצרוך עם או ללא מזון? 

ככלל ויטמין סי ליפוזומלי יגיע יותר מהר למחזור הדם אם יילקח על בטן ריקה אבל גם אם צרכתם אותו סמוך לאוכל עדיין תהיה ספיגה יפה.

 

כמוסות או נוזל?

אפשר בכמוסות, ואפשר בנוזל. לרובנו כמוסות יותר נוח. אם אתם לוקחים בנוזל, בדקו איזה חומר משמר שמו בו והאם הוא בריא לכם (הרחבה כאן)

 

אז מה מומלץ?

איתרנו עבורכם ויטמין C ליפוזומלי חזק ביותר (800 מ"ג ויטמין C ליפוזומלי בכמוסה, 1600 מ"ג במנה)   
מומלץ ביותר (מדורג 5/5 ע"י מעל ל-1087 מדרגים!) 

 

הערות חשובות

מי צריך לנקוט משנה זהירות עם ויטמין סי?

  • חולי כליות ואנשים עם רקע של אבנים בכליות- התייעצו עם גורם רפואי מוסמך. ההסבר: אוקסלאט הוא מטאבוליט של ויטמין C, יתכן שצריכת ויטמין זה במינונים גבוהים תגביר אבני כליות מסוג אוקסלאט הסידן. חלק מהמחקרים מצאו שנטילת תוספי ויטמין C הגבירו רמת אוקסלאטים בשתן.
  • חסרי האנזים G6PD עלולים לסבול מתופעות של אנמיה המוליטית לאחר צריכת מינונים גבוהים במיוחד של ויטמין C. כן ניתן להשתמש במינון רגיל.
  • אם אתם צורכים תרופות כמו חומצה אמינוסליצילית, נוגדי דיכאון תלת-ציקליים, או נוגדי קרישה- התייעצו עם גורם רפואי מוסמך.
  • קחו כמויות גדולות (מגה דוזות) לתקופות של מחלה בלבד- עודף של ויטמין C עלול לפגוע בפעילות של ויטמין B12 וכן עלול להגביר ייצור רדיקלים חופשיים בגוף.

** המינון הסטנדרטי המומלץ על ידי היצרן הוא 2 כמוסות ליום, עדיף על בטן ריקה. למחלות מסוימות נדרש מינון גבוה במיוחד. התייעצו איתנו.

 

מקורות:

  1. ויקירפואה
  2. בית חולים דנה
×

נשמח להקשיב ולבדוק איך ניתן לסייע. כתבו לנו כאן:

×