טופהיל
כורכומין ליפוזומלי יעיל פי 20-45

כורכום הוא בסיס לכל תוכנית טיפול בצמחי מרפא ברפואה האיורוודית. מוכר כאחד מצמחי המרפא המאזנים את הגוף ומנטרלים רעלים. כורכומין הוא החלק הפעיל ביולוגית, שאחראי לצבעו הצהוב של התבלין.

כורכומין הוא החומר היחיד הבא עם מחקרים למניעת (וטיפול?) כמעט בכל אתגר בריאות שיש לנו כולל סרטן, מחלות לב, קטרקט, דלקת מפרקים, פסוריאזיס, דלקת כרונית, דיכאון, מחלות מעיים דלקתיות (IBD), דלקת לבלב (פנקראטיטיס), עודף שומנים בדם (היפרליפידמיה), סכרת, מחלות כבד, ואף אלצהיימר. ישנם מעל 1800 מחקרים ב-Pubmed בלבד. כמובן, שעדיף לקחת אותו במקביל לשיפור התזונה ולמינרלים אחרים שאינם נמצאים בתפריט היומיומי.

כורכומין אינו כורכום. בפעם הבאה שתקראו כתבה בסגנון "אכול יותר כורכום כדי להיות בריא", שימו לב שרק 0.1% (אלפית!) מהכורכום נספג בתור כורכומין.

לא קל לספוג כורכומין ורק 6% מהתוסף הרגיל נספג בגוף. לפני כעשור, נמצא כי תוספת פיפרין (ביופרין), החומר הפעיל שבפלפל, מעלה את הספיגה פי 2 לערך, אך עדיין הבזבוז גדול.

כורכומין meriva  הוא הרכב יעיל יותר של כורכומין, המאפשר לגוף לספוג את הכורכומין באופן יעיל ביותר. זהו פיתוח חדשני שבו הכורכומין נקשר לפוספטידיל-כולין, חומר בעל זמינות ביולוגית גבוהה. מחקר עדכני השווה בין הלוקחים 450 מ"ג כורכומין meriva, לבין הלוקחים כורכומין 95% רגיל (הכולל פפרין). כורכומין meriva הביא את אותן התועלות למרות שנלקחה רק היא רק 1 חלקי 20! במחקר שפורסם נמצא שהניצול של כורכומין meriva הוא פי 20 מכורכומין 95%. נמצא  דבר ההופך אותו לתוסף הכורכומין הכי חזק ומשתלם שקיים (4), (6).  במחקר עדכני שטרם פורסם נמצא שהספיגה היא אף פי 45.

תכונות ושימושים רפואיים

  • אנטי אוקסידנט - פעילות נוגדת חמצון
  • ירידה בחמצון השומנים בדם. שמשמעותו נוגד טרשת עורקים, מפחית סיכון למחלת לב וכלי דם
  • לב וכלי דם - תומך במערכת הקרדיו- וסקולארית
  • נוגד דלקת, דלקת מפרקים (תחליף לאספירין)
  • נוגד קרישה- מדלל דם (תחליף לאספירין)
  • מערכת החיסון – נוגד חיידקים, וירוסים, בקטריות, תכונות אנטי סרטניות
  • עור - תומך בטיפול בבעיות עור (קשורות לתפקודי כבד תקינים)
  • משפר זיכרון, מאט את מחלת האלצהיימר
  • עוצר התפתחות טרשת נפוצה.
  • מחזור - נוגד כאבי וסת
  • שיפור מצב כליות פגוע אצל חולי סוכרת
  • משפר תפקוד עיכולי, נוגד שלשול, קרמינטיבי - סופח גזים, נוגד כיב (אולקוס)
  • עיניים - להפרעות ראייה, קטראקט, אוביאיטיס
  • מעודד ייצור מיצי מרה, משפר תפקוד כבד.

אופן שימוש מומלץ

מינון: 400-1000 מ"ג כורכומין Meriva ביום, או לפי המלצת המטפל.

ספיגת כורכומין משתפרת אף יותר בנוכחות ברומלין (אנזים מעלי אננס, נוגד דלקת ונוגד סרטן). מומלץ לצרוך שילוב זה על בטן ריקה, כחצי שעה לפני הארוחה או כשעתיים אחריה.

התוויות נגד: לא נמצאו תופעות לוואי בעקבות נטילת מינונים גבוהים של כורכומין; לעיתים רחוקות נצפו מקרים של שלשולים, ואלו יכולים להיפתר ע"י נטילת מינונים נמוכים יותר או נטילה בזמן הארוחה. * לא מומלץ ליטול כורכומין לסובלים מאבני- מרה או מסתימת תעלת המרה, מפני שזה מעלה את רמות החומצה במרה. * אם אתה מקבל  Warfarin (קומדין) או מדלל דם אחר, היוועץ עם רופאיך לפני השימוש בכורכומין.  *  לא לפני ניתוח! (כי הוא מדלל דם)/

עדויות משתמשים


"אני בדרך כלל לא סוקר תוספי תזונה כי ההשפעה שלהם ביום יום לא כל כך מורגשת, אבל כרוכמין שיפר לי משמעותית את מצב הרוח והתפקוד היומיומי. החשיבה שלי צלולה יותר ואני מרגיש עירני יותר"


"אני סובלת מדלקת פרקים והתחלתי לקחת כרוכמין. אני רואה שיפור משמעותי במפרקים!"


"אני מוהל כרוכמין עם שמן זית כל יום ומרגיש נהדר!"


"זה מוצר הכרוכמין הטוב ביותר שיש בשוק. הספיגה שלו מעולה. מעולה גם למטרות אנטי איג'ינג והוריד משמעותית את דלקת הפרקים שלי"


"ניסיתי כרוכמין אחר ובעצת הרופא שלי עברתי לזה. אני מרגישה נהדר!"


 

המלצות טופהיל

כורכומין איכותי קונים ישירות בחו"ל, במחירים מוזלים. שתי אפשרויות מומלצות:

מבחינת כשרות, על פי הנחיות ה-Star K האמריקאי, לרוב האנשים מוצר הצמחי מספיק.

References

  1. Curcumin Meriva Research Results:
    http://www.indena.com/pdf/meriva_int.pdf