חיסון שפעת שהושעה בסינגפור ניתן בישראל

חיסון שפעת שהושעה בסינגפור ניתן בקופות חולים בישראל (כללית ומכבי). החיסון של חברת סנופי פסטר בשם VaxigripTetra. לפי תדריך חיסונים של משרד הבריאות שמעודכן לספטמבר 2020,  החיסון צפוי להנתן ב- 2020- 2021. החיסון…

חיסונים

חיסון שפעת שהושעה בסינגפור ניתן בקופות חולים בישראל (כללית ומכבי).

החיסון של חברת סנופי פסטר בשם VaxigripTetra. לפי תדריך חיסונים של משרד הבריאות שמעודכן לספטמבר 2020,  החיסון צפוי להנתן ב- 2020- 2021. החיסון הושעה באופן זמני בסינגפור, כצעד של זהירות בעקבות עליה בתמותה בדרום קוריאה לאחר חיסון שפעת.

ארגון הרופאים הקוריאני המליץ להשעות באופן זמני את החיסון לשפעת לאחר דיווח על 59 מקרי תמותה אחרי החיסון, אבל קוריאה לא משעה את החיסון. במקום זאת, שר הבריאות בן 64, יתחסן כדי להרגיע את דאגת הציבור הגוברת. חקירות וניתוחים שלאחר המוות של 46 מהמקרים עד כה מצאו “little evidence” שהתמותה היתה קשורה לזריקות. “אושר שהתמותה לא היתה באופן ישיר קשורה לחיסון השפעת”, אמר נשיא קוריאה.

בטאיוואן, הרשויות היו צריכות להרגיע את הפחדים לאחר שגבר בטאיצ’ונג אושפז ואיבד את ההכרה כעשרה ימים לאחר קבלת החיסון. לאחר מכן הוא אובחן עם הפרעה נוירולוגית נדירה והרשויות אמרו שלא סביר שהיא נגרמה ע”י החיסון.

ההצהרה של הנשיא הגיעה כאשר עובדי בית חולים דיווחו על ירידה במספר האנשים שמגיעים. “במקום לקבל חיסון שפעת ולמות, אני מעדיף ללבוש מסיכה כל הזמן כדי להרחיק את השפעת והקורונה“, כתב מגיב אחד. אבל אחרים אמרו שהם יתגברו על החרדות ויתחסנו. “אני סוכרתית ואסמטית. אז הססתי לקבל חיסון שפעת אבל החלטתי להאמין במה שאומרת הממשלה“, אמרה אישה בשנות השישים לחייה בתוכנית טלוויזיה.

הרשויות אומרות שהפאניקה הציבורית התעוררה גם על ידי כותרות בחדשות בחודש שעבר, ש- 480,000 מנות חיסון שפעת נחשפו לרגע לטמפרטורת החדר. כל החיסונים האלה הוסרו מהשוק, אבל זה עורר חוסר אמון בחיסונים. “האירוע הזה הכין את הציבור להבהל מההצעה הקטנה ביותר שהתמותה עלולה להיות קשורה לחיסוני שפעת, למרות שהתברר שאין ביניהם קשר” אמר רופא, אהן ביאונג-האי.

הפאניקה בדרום קוריאה חסרת תקדים, בקוריאה המודעות לצורך בחיסונים היא יחסית גבוהה, 70% מהציבור מקבל חיסון שפעת כל שנה ו- 98% מהילדים מתחסנים לחצבת.

תנועת האנטי חיסונים מקבלת התעלמות במדינה הזו, במיוחד לאחר שהרבליסטית מתנגדת חיסונים בולטת הורשעה בהפרת חוקים רפואיים, והרישיון שלה בוטל והיא קיבלה מאסר על תנאי וקנס של 26,000 דולר ב- 2019.

כדי להדגיש שאין קשר ישיר בין החיסון לתמותה, מומחים רפואיים הצביעו על כך שלא היתה אצווה ספציפית של חיסון שנמצאה באופן לא פרופורציונלי בקרב המקרים, והמתים קיבלו אצוות שונות שיוצרו על ידי 6 חברות תרופות מקומיות וחברה צרפתית אחת. “אנו לא יכולים לומר שהתמותה קשורה לזיהום של אצווה מסוימת או לטעות בתוכנית החיסונים”, אמר פרופ’ אמריטוס לי הואן ג’ונג מבית החולים לילדים באוניברסיטה הלאומית של סיאול. “אני מסכים עם הממשלה שהתמותה והחיסונים הם רק צירופי מקרים”.

Flu vaccine deaths: South Korea scrambles to control panic, says any link is ‘coincidental’

החיסון הישראלי לקורונה

“ההתנהלות לגבי החיסון הישראלי מזכירה את סין ורוסיה. לא מתכוונים לפנות לקבל אישור מה- FDA ולא מרשות התרופות האירופאית,  בניגוד לשאר החיסונים שהציבור מקבל, שכן מקבלים אישורים כאלה. גם לא מתכוונים לפרסם את הפרוטוקול המדעי.  ” ניר ערד, חדשות 12

עוזר לאנשים לגלות שיש טיפול טבעי בשיניים ללא עזרת רופא, ושזה הבסיס לכל הבריאות. מוביל את תכנית "פותחים פה לבריאות". מנכ"ל טבע-לי נטורופתיה

להורדת מדריך במתנה

מדריך מתנה 7 טעויות רקע שקוף

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך

לכל הפוסטים

דילוג לתוכן