DMAE התוסף החכם

DMAE (די-מתיל-אמינו-אתנול) הוא פרקרסור של אצטיל כולין התומך בשיפור תפקודי המוח (במצבי תשישות כרונית, דיכאון, ואלצהיימר וכן לשיפור למידה, קשב וריכוז, וזיכרון). הוא תומך גם במניעת הזדקנות העור, ומנטרל רדיקליים…

בריאות המוח

DMAE (די-מתיל-אמינו-אתנול) הוא פרקרסור של אצטיל כולין התומך בשיפור תפקודי המוח (במצבי תשישות כרונית, דיכאון, ואלצהיימר וכן לשיפור למידה, קשב וריכוז, וזיכרון). הוא תומך גם במניעת הזדקנות העור, ומנטרל רדיקליים חופשיים. הוא נמצא בכמויות גדולות בדגים שמכילים הרבה שומן כמו סלמון, אבל אפילו אם אדם אוכל הרבה דגים הוא מקבל רק כמות מספקת כדי לשמור על התפקוד הקיים. לשיפור התפקוד יש לקחת אותו כתוסף.

שימושים עיקריים

תמיכה בתפקוד המוח – DMAE  נמצא תמיד במוח שלנו בכמויות קטנות. נמצא כי הוא עוזר להעלאת מצב הרוח, לשיפור הזיכרון והלמידה, להגברת האינטליגנציה, להגברת האנרגיה הפיזית, לתמיכה בחולי אלצהיימר, ובחיות מעבדה, להארכת תוחלת החיים. משתמשים בו הרבה בזכות השפעתו הקלה, הבטוחה והמעוררת. הוא גם עוזר להירדם. רבים מדווחים על פחות תשישות במשך היום, ושינה טובה יותר בלילה, בנוסף לצורך בפחות שעות שינה.

שיפור מצבי תשישות כרונית ודיכאון קל – הודגם ש- DMAE יכול לשפר מצבים אלו, דרך השפעתו על אנרגיה פיזית ומוטיבציה. נרשמו גם שיפורים אישיותיים ועזרה בנדודי שינה. הנחקרים לא פיתחו תלות ב-DMAE, כמו שקורה בהרבה תרופות המשמשות לתשישות או לנדודי שינה.

שיפור למידה, התנהגות ו-IQ (“תחליף לריטלין”)- הורים לילדים עם ADHD, יודעים על הקושי בלגרום להם להישאר מרוכזים בסביבת למידה טיפוסית.  מספר גדול של רופאים טוענים שריטלין ותרופות דומות יכולים להיות מסוכנות. כתוצאה, עוד ועוד הורים מחפשים אלטרנטיבות. טיפולים טבעיים יותר כמו DMAE, הראו תוצאות מבטיחות, ופחות תופעות לוואי, כפי שנמצא במספר מחקרים. הוכח ש- DMAE הוא תחליף בטוח ובעל ערך לבעיות למידה והתנהגות כמו קשב וריכוז (ADD), תנועתיות יתר (היפרקינזיה) חוסר שקט מוטורי (אקטיזיה).

הזדקנות העור – מאפיינים אחרים של תהליך ההזדקנות נוטים להיות יותר ברורים משיבושי הזיכרון. טיפול בעור מתדלדל נהפך לתעשייה של מיליארדי דולרים. מחקרים אחרונים שכללו תמיסת ג’ל שמכילה DMAE הראו לסייע בייצוב קרומי התא ולהגביר את עמידות העור.

כתמי גיל, או “כתמי כבד” יכולים גם להגיב ביעילות ל- DMAE בצורת קרם, ג’ל או טבליות. מחקרים הראו שיכולות ייצוב הממבראנות של ה- DMAE, מנמיכות את הצטברות הליפופוסצין בתאים. ליפופוסצין הוא פיגמנט תאי בצבע חום המכיל חתיכות פסולת מולקולארית הנוצרת עקב מטבוליזם לא מספק של חומצות שומן. היא  נוטה להצטבר בתאים של מבוגרים, ואחראית לכתמי גיל. מחקר הראה ש- DMAE העלים את הליפופוסצין העודף מתאי עור שהושפעו ממנו.(11)

בריאות הלב – DMAE הוא צייד חזק, ומקומי של רדיקלים חופשיים.(12) מחקר בתוך מבחנה;מצא לדוגמה שהוספת DMAE למיוציטים (תאי המשאבה של הלב) הגן על אנשים מנזק תאי, כתוצאה מאיסכמיה, חוסר חמצן וזרם דם ללב, ומעיכובים במטבוליזם.(13)

נוגד חמצון – כשלוקחים אותו בכמות הנכונה, התכונות נוגדות החמצון של ה- DMAE, יכולות לסייע משמעותית בתחזוקת הבריאות התאית הכללית. במחקר שכלל חולדות, נמצא כי DMAE הנמיך את רמות חלקיקי החלבונים הבלתי מסיסים, שמייצרים קישורים צולבים, שבדרך כלל עולים עם הגיל ברקמות המוח והכבד. חושבים כי הקשרים הצולבים של החלבונים נוצרים על ידי רדיקל חופשי של הידרוקסיל, בעת מספר תהליכים מטבוליים. DMAE גרם להפיכה של התהליך הזה בחולדות מבוגרות. ה- RNA במוחותיהם של החולדות האלה הגיע בסופו של דבר לרמות של חולדות צעירות מאותו מין.

אופן פעולה

נמצא שלקיחת DMAE עשויה להעלות את רמות הכולין במוח, שבתורו מעלה את יכולת הגוף לייצר אצטילכולין. הוכח כי DMAE עובר את מחסום הדם-מוח בצורה יותר יעילה מהכולין עצמו, וזה מאפשר לו להגיע למוח ולהעלות את רמות הכולין במוח בצורה יותר יעילה.

באחד המחקרים המוקדמים נמצא ש- DMAE יכול לשפר מצבים של תשישות כרונית ודיכאון קל, דרך השפעתו על אנרגיה פיזית ומוטיבציה. נרשמו גם רשם שיפורים אישיותיים ועזרה עם נדודי שינה. חשוב לציין שהנחקרים לא פיתחו תלות ב- DMAE, כמו שקורה עם הרבה תרופות.

במחקר אחר, המחקרים, מנות של בין 400-800 מ”ג ביום, ניתנו ל- 52 מטופלים על מגוון של בעיות שונות במערכת העצבים המרכזית, התוצאה הייתה שיפור משמעותי במצבם.

“באחד מהניסויים הללו, התוצאות החיוביות היו דומות לתוצאות בשימוש בריטלין” (6)

סוג טיפולי של DMAE, שניקרא דינר (Deaner) או דינול (Deanol), היה בשימוש כבר בשנות ה- 60 וה- 70, לטיפול בבעיות התנהגותיות ולימודיות, שמקושרות עם טווח קשב קצר(4). כבר בשנת 1959, טיפול עם DMAE הביא לשיפור משמעותי בציוני מבחנים (5). דו”ח משנת 1974 על DMAE התמקד בשני ניסויים כפולי סמיות ומבוקרי פלסבו, שכללו 124 ילדים מאובחנים לADHD-. באחד מהניסויים הללו, התוצאות החיוביות היו דומות לתוצאות בשימוש בריטלין(6). תוצאות חיוביות דומות נראו גם  במחקר מ- 1975, שבו ניסוי מבוקר עם פלסבו ב- 74 ילדים, מצא ש- 500 מ”ג של DMAE ביום היה יעיל כמו ריטלין (מתילפנידאט). (4)

עדויות משתמשים

בובי נורתר’ן, 2006, בת 73

“אני נוטלת בקביעות DAME   מזה עשר שנים. האיכות מעולה והמחיר מצוין. הפסקתי ליטול תוספים אחרים ואני מתמקדת בתוסף הזה בלבד. DAME הוא תוסף שמאפשר לי לשמור על מחשבה צלולה כל היום. הוא מספק לי אנרגיה ואני אפילו רואה שיפור בעור שלי.”


“אני לוקחת רק כדור אחד ביום, בערך כחצי שעה לפני ארוחת הבוקר. בשבועיים הראשונים לא הרגשתי שינוי של ממש אבל המשכתי ליטול את הכדורים. יום אחד פשוט הרגשתי שיש לי בזמן האחרון, הרבה יותר אנרגיה ואפילו מצאתי את עצמי חוזרת ללמוד את שיעורי האיטלקית שלי. שמתי לב שאני זוכרת בקלות רבה יותר מילים חדשות ושהמוח שלי פשוט מתפקד בצורה יעילה יותר. ממליצה בחום לאנשים לומדים או לאלו הסובלים מתשישות”


“אני לא מכירה תוספי תזונה אחרים אבל אלה של NOW מעולים לי ואני נוטלת אותם בשנתיים האחרונות. אני יכולה להעיד על שינוי עקבי בתקופה הזו כמו הבנה רבה יותר בעת קריאה (אני למעשה נהנית הרבה יותר לקרוא עכשיו), מצב רוח יציב, שינה טובה יותר ובגדול אני מרגישה שהחשיבה שלי הרבה יותר צלולה ובהירה”


“הבת שלי אובחנה כלוקה בADHD לפני שנים רבות ואני התנגדתי לתת לה תרופה. בעלי שמכיר את פתרונות ברפואה הטבעית החל לתת לה DAME ביחד עם ויטמין B5 ומבחינתינו זה עובד בצורה מדהימה- יותר מכול תרופת ADHD שיש בשוק. ממליצה מאוד להוסיף ויטמין B5 לכל נטילה של DAME כי זה עוזר לתפקוד המוח. ביתי היום בת 16 והיא נוטלת 250 מיליגרם של DAME ביום ו500 מיליגרם של ויטמין B5 והיא פשוטו נהנית מהחיים!”


“במשך שנים הרגשתי חסרת אנרגיה וחשבתי שככה המוח שלי מתנהג. התחלתי לקחת DAME ואני מרגישה שחזרתי ברמות האנרגיה שלי 7 שנים אחורה…”


“לא הייתי בטוחה לגבי DAME אבל ניסיתי ואני כבר רואה את השינוי.  אני סבול ממחשבה מעורפלת ולכן לקחתי ginako וזה עבד עד גבול מסוים.. אבל ginko בשילוב DAME  זו הנוסחה המנצחת! אני חושב בבהירות ושמתי לב שאני מצליח ללמוד מהר יותר. שמתי לב גם שמצב ברוח שלי יותר מאוזן.

התחלתי לאחרונה ללמוד שפה (קוריאנית) ואני שם לב שאני זוכר הרבה יותר טוב! מאוד מומלץ”


“זה עוד אחד מהתוספים האלה שלא כל כך מכירים וחייבים להכיר! הDAME משפר את הפוקוס ומצב הרוח שלי. אני לוקח אותו כבר 25 שנה ויש לי רק דברים טובים לומר על התוסף הזה. משיפור הזיכרון, העירנות, מצב הרוח ותחושת השמחה ועד  לריכוז. אני זוכר שלקח לי בין שבועיים לשלושה שבועות כדי לשים לב לשינוי. אני לוקח כדור אחד בכל יום על בטן ריקה. ואני רוצה לומר לכולכם שאני מאמין שתוספי תזונה טבעיים הצילו את חיי. הביקורת שלי אמיתית, אותנטית ומבוססת על ניסיוני האישי”

מינון יומי מומלץ

מינון רגיל: 100-300 מ”ג. להארכת חיים ומניעת הזדקנות: 250 עד 500. למצבים של עייפות פיזית או מנטלית: 500 עד 1000 למשך 3 חודשים. לרוב האנשים, עדיף להתחיל בקצה הנמוך של הטווח הזה. ורק אז להעלות המינון לאט ובזהירות. חלוקת המינון ל- 2  או  3 מנות לאורך היום, במקום לקחת את הכול בבת אחת. עשויה להיות יעילה יותר.

התוויות נגד, אזהרות מינון

מחקרים קליניים של DMAE השתמשו במינונים של עד 1600 מ”ג ביום בלי דיווחים על תופעות לוואי ובלי התנגשויות עם תרופות אחרות. מי שסובל מסכיזופרניה, ביפולאריות (מאניה-דיפרסיה) או אפילפסיה צריך להימנע משימוש ב-DMAE. כמו עם כל התוספים התזונתיים והתרופות, בדקו עם הרופא, או המטפל הרגיל שלכם, לפני שילוב של DMAE בסדר היום שלכם. לשימוש בDMAE-  על העור בצורת קרמים או ג’ל, עקבו בדיוק אחר ההוראות הכתובות על הקופסה. נשים בהריון או שמיניקות – לקבל אישור רופא.

איפה להשיג?

את המוצר מזמינים בחו”ל. בחרנו עבורכם מספר סוגי DMAE שאפשר להזמין מחו”ל במחירים מוזלים, ושעליהם נמליץ.

  1. לילדים, נמליץ על “תוספת קשב” – שיקוי מקיף לתמיכה בקשב ובריכוז .
  2. למבוגרים, נמליץ על תשלובת DMAE עוצמתית, בכמוסות. .
  3. לשיפור כולל של בריאות המוח נמליץ על תשלובת “בריין בוסטר” (הרחבה).

מקורות

  1. Perry E, Walker M, Grace J, Perry R. Acetylcholine in mind: a neurotransmitter correlate of consciousness? Trends Neurosci. 1999 Jun;22(6):273-80.
  2. Jope RS, Jenden DJ. Dimethylaminoethanol (deanol) metabolism in rat brain and its effect on acetylcholine synthesis. J Pharmacol Exp Ther. 1979 Dec;211(3):472-9.
  3. Millington WR, McCall AL, Wurtman RJ. Deanol acetamidobenzoate inhibits the blood-brain barrier transport of choline. Ann Neurol. 1978 Oct;4(4):302-6.
  4. Lewis JA, Young R. Deanol and methylphenidate in minimal brain dysfunction. Clin Pharmacol Ther. 1975 May;17(5):534-40.
  5. Pfeiffer CC. Parasympathetic neurohumors. Possible precursors and effect on behavior. Int Rev Neurobiol. 1959;1:195-244.
  6. Re O. 2-Dimethylaminoethanol (deanol): a brief review of its clinical efficacy and postulated mechanism of action. Curr Ther Res Clin Exp. 1974 Nov;16(11):1238-42.
  7. Ward D. Smart drugs and nutrients: how to improve your memory and increase your intelligence using the latest discoveries in neuroscience. Petaluma, CA: Smart Publications; 1992.
  8. Danysz A, Smietanski J, Panek W. The influence of 2-dimethylaminoethanol (DMAE) on the mental and physical efficiency in man. Act Nerv Super (Praha). 1967 Nov;9(4):417.
  9. Uhoda I, Faska N, Robert C, Cauwenbergh G, Pierard GE. Split face study on the cutaneous tensile effect of 2-dimethylaminoethanol (deanol) gel. Skin Res Technol. 2002 Aug;8(3):164-7.
  10. Dylewski DP, Nandy S, Nandy K. Effects of centrophenoxine on lipofuscin in the retinal pigment epithelium of old ice. Neurobiol Aging. 1983;4(1):89-95.
  11. Riga S, Riga D. Effects of centrophenoxine on the lipofuscin pigments in the nervous system of old rats. Brain Res. 1974 Jun 7;72(2):265-75.
  12. Zs-Nagy I. Pharmacological interventions against aging through the cell plasma membrane: a review of the experimental results obtained in animals and humans. Ann N Y Acad Sci. 2002 Apr;959:308-20.
  13. Post JA, Bijvelt JJ, Verkleij AJ. Phosphatidylethanolamine and sarcolemmal damage during ischemia or metabolic inhibition of heart myocytes. Am J Physiol. 1995 Feb; 268(2 Pt 2): H773-80.
  14. Casey DE, Denney D. Dimethylaminoethanol in tardive dyskinesia. N Engl J Med. 1974 Oct 10;291(15):797.
  15. Fisman M, Mersky H, Helmes E. Double-blind trial of 2-dimethylaminoethanol in Alzheimer’s disease. Am J Psychiatry. 1981 Jul;138(7):970-2.
  16. Casey DE. Mood alterations during deanol therapy. Psychopharmacology (Berl). 1979 Apr 11;62(2):187-91. life enhancement, issue #25
  17. What DMAE Dosage Is Right For Me?
  18. DMAE: The Smart Supplement
  19. DMAE – Brain Function Maintenance – Mood Elevating Smart Nutrient

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך

לכל הפוסטים

דילוג לתוכן