קוורצטין – מצמצם רגישות לאלרגיות ועוד

קוורצטין (Quercetin) הוא פיטוכימיקל ממשפחת הפלבונואידים. הוא נמצא בכמויות גבוהות בייחוד בבצל ובעירית. נמצא גם בפטרוזיליה, שום, כרוב, בצל אדום, תה ירוק ושחור, קטניות, יין. הפלבונואידים הם משפחה גדולה של…

health benefits green vegetable
ערימה של ירקות ירוקים על רקע לבן.

קוורצטין (Quercetin) הוא פיטוכימיקל ממשפחת הפלבונואידים. הוא נמצא בכמויות גבוהות בייחוד בבצל ובעירית. נמצא גם בפטרוזיליה, שום, כרוב, בצל אדום, תה ירוק ושחור, קטניות, יין.

הפלבונואידים הם משפחה גדולה של פיטוכימיקלים מגנים הנמצאים בירקות ובפירות. הם פועלים לעתים קרובות כנוגדי חמצון.

שימושים רפואיים

מנטרל רדיקלים חופשיים מזיקים במיוחד, כך הוא עשוי לתרום למניעת תהליכי הזדקנות ומחלות.

מסוגל להלחם בנגיפים שונים ולהגביר את יכולת ההתנגדות של הגוף בפניהם.

לוחם בדלקות. יחד עם ביופלבונואידים נוספים, נלחם הקוורצטין גם בדלקות, לכן משתמשים בו להקלה על בעיות דלקתיות כמו דלקות במפרקים (gout), בלבלב ובערמונית.

מצמצם רגישות לאלרגיות

סכרת – מגן על העיניים מנזקים, מפחית את שבירות הנימים ומונע את נזקי הסכרת לכלי הדם. מוכר כמעכב האנזים אלדוז רדוקטז, שפעילותו גורמת לקשת רחבה של נזקים האופייניים לסכרת.

מפחית יתר לחץ דם (2)

מחקרים

כוחו של הקוורצטין כנוגד חמצון וכנוגד דלקות עשוי להסביר מדוע צריכה שלו נמצאה קשורה להפחתה בשיעור מחלות לב.

  • במחקר שנעשה בקרב 800 גברים מבוגרים נמצא, כי לאלה שאכלו הכי הרבה פלבונואידים, במיוחד קוורצטין, היו 53% פחות התקפי לב חריפים, מאשר לאלה שאכלו הכי מעט. הבצל היה המזון הבולט ביותר בתרומתו לצריכת הקוורצטין.
  • מחקרים מראים כי צריכת מזונות עתירי קוורצטין קשורה גם בהפחתת הסיכון לכל סוגי הסרטן, במיוחד סרטן ריאות. מנגנוני הפעולה של קוורצטין נגד סרטן כוללים עיכוב גדילה של תאים ממאירים והגברת ההרס העצמי של תאים לא נורמליים (אפופטוזיס). בנוסף, נמצא לאחרונה, כי בתאי סרטן הפרוסטטה במעבדה, הקוורצטין הגביל את ייצור הרצפטורים להורמון אנדרוגן על ידי התאים. נראה כי גרויי יתר של הרצפטורים הללו על ידי ההורמונים הגבריים מניע את ההתפתחות של סרטן הפרוסטטה.

מינון מומלץ

1 עד 6 כמוסות ליום, על קיבה ריקה. אם הנוסחה משולבת עם האנזים ברומלאין*, לוקחים חצי שעה לפני האוכל.

* ברומלאין הוא אנזים מאננס, בעל תכונות אנטי דלקתיות, המפרק את מעטפת הפיברין על האזור המודלק. מפרק חלבונים ולכן מפחית כניסת אנטיגנים – גורמי אלרגיה.

איפה להשיג?

באתר “טבע-לי נטורופתיה” ניתן להשיג קוורציטין במבצע שווה, ובמשלוח מהיר במיזוג מהארץ עד הבית, לשמירה על איכות התוסף. זהו פתרון פשוט ומיידי למעוניינים לחזק את מערכת החיסון ולספק לעצמם שכבת הגנה נוספת.

האתגר של השימשו בקוורציטין הוא הספיגה. למעוניינים, ניתן להשיג בחו”ל קוורציטין ליפוזומלי מרוכז בספיגה גבוהה. פתרון נוסף לאתגרי הספיגה המומלץ במיוחד כשיש קדחת השחת הוא ספריי קוורציטין תת לשוני .

References

  1. Eatwell
  2. NIH
  3. Life Extension

עוזר לאנשים לגלות שיש טיפול טבעי בשיניים ללא עזרת רופא, ושזה הבסיס לכל הבריאות. מוביל את תכנית "פותחים פה לבריאות"

להורדת מדריך במתנה

מדריך מתנה 7 טעויות רקע שקוף

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך

לכל הפוסטים

דילוג לתוכן