טופהילמזונות בעלי יכולות מיוחדות נגד דלקות

התפריט המערבי , המורכב בחלקו הגדול מפחמימות מזוקקות, סוכר, בשר ושמני טרנס מעורר בגוף  מצבים דלקתיים.

ברפואה הנטורופטית, רוב המחלות הכרוניות נחשבות לדלקת.

מה גורם לדלקות כרוניות?

מצבים דלקתיים בגוף נוצרים כתגובה לזיהום (אינפקציה) או נזק וזאת כאמצעי הגנה בתקופת ההחלמה.  למשל, אם יש נקע, יש במקום כאב והתנפחות – הן כדי להזהיר מפני נזק נוסף והן כתוצאה ממאמצי הריפוי של הגוף. אבל, אם הסיבה הממשית לאינפקציה בגוף, מכל מיני סיבות, לא נפתרת, נוצרת בעיה. אם הגוף לא מסוגל לרפא מצב דלקתי אקוטי, הולך ומתהווה מצב דלקתי כרוני.  כאן נכנסים לפעולה מספר חומרים, ממקור של מזונות, להם יש יכולת אנטי דלקתית.

במאמר זה נסקור מספר מזונות כאלו, שאותם מומלץ לשלב בתפריט היומי. למזונות כאלו יש יכולת אנטי דלקתית והם עוזרים גם למערכת החיסונית של הגוף. יש צמחים בהם מצויים פיטוכימיקלים  שתורמים להתגוננות של הגוף בפני חיידקים, וירוסים ועודף קרינת שמש. יש מזונות, שאם צורכים אותם בקביעות, במסגרת הארוחות היומיות,  הם מספקים הגנה בפני מצבים דלקתיים וגם מגבירים את יכולת ההתגוננות של המערכת החיסונית. למזונות אלו יש יכולת נוגדת דלקות רבת עוצמה.

הוכח במחקרים  שמצבים דלקתיים עשויים לגרום לשלל מחלות שונות כמו סוכרת, השמנה, מחלות לב וסרטן. לכן, טיפול טבעי במצבים דלקתיים בגוף הוא מפתח למניעה ולריפוי של מחלות כאלו.

מזונות אנטי - דלקתיים

כרוב עלים (קייל)

מנה  של כרוב עלים מכילה כ- 120 מ"ג שמני אומגה-3  וכ- 90 מ"ג של אומגה 6.  מומחי תזונה טוענים שכרוב עלים הוא המזון היותר עשיר ברכיבי תזונה המצוי עלי אדמות.

פטריות שיטאקי

פיטריות אלו מכילות חומרים שמגבירים את יכולתה של המערכת החיסונית להלחם כנגד אינפקציות. לחומרים אלו  יש גם יכולות אנטי סרטניות. בנוסף הם גם מצמצמים נזק שנגרם למערכת החיסונית,  אם אנשים מקבלים כימותרפיה או הקרנות כנגד סרטן.

זרעי שומשום וזרעי קנביס

שני מיני זרעים אלו מכילים סטרולים צמחיים שעוזרים לאיזון המערכת החיסונית, כאשר זו תוקפת את הגוף במחלות אוטו-אימוניות, כמו דלקת פרקים שגרונית וזאבת. הם עשירים במידה יוצאת דופן בברזל, מגנזיום, מנגן ואבץ, שחשובים מאוד לפעולת המערכת החיסונית. יש בהם גם כמות משמעותית של ויטמיני 1B, 3B ו- E.

מזונות נוספים

מזונות נוספים מומלצים הם קישואים, פירות גרגרים, עגבניות, אגוז מלך,  קקאו, תה ירוק, זרעי פשתן וזרעי צ'יה.

יש להיזהר מתה ירוק המיובא מסין – הוא עלול להכיל כמות רבה של פלואוריד.

References:

http://www.mnn.com
http://www.health.com
http://www.sheknows.com
http://science.naturalnews.com