דרכי ניקוי וצריכת מזונות על- לסילוק רעלים מן הגוף

לצמצם הכנסת רעלים לגוף הצעד הראשון בו אדם צריך לנקוט לשם ניקוי הגוף מרעלים הוא לחדול מלהכניס אותם לגוף. למעשה, האדם נבנה, לטוב או לרע, מתורשה ומהשפעת הסביבה. מיום היוולדו…

article 31 3 17 (1)

לצמצם הכנסת רעלים לגוף

הצעד הראשון בו אדם צריך לנקוט לשם ניקוי הגוף מרעלים הוא לחדול מלהכניס אותם לגוף. למעשה, האדם נבנה, לטוב או לרע, מתורשה ומהשפעת הסביבה. מיום היוולדו ועד יום מותו הוא נבנה ופועל עם המזון שהוא אוכל, המים שהוא שותה, האוויר שהוא נושם, אור שמש לקליטת ויטמין D , מפעילות גופנית וממה שהוא חושב ומרגיש. לא כל דבר נמצא בשליטתו של הפרט. מי שגר בעיר צפופה, אינו נושם אויר צח במיוחד. מים יכולים להיות עם שלל חומרים מיותרים כמו פלואוריד, כלור וחומרים נוספים. לנושא מי שתייה יש פתרונות כמו שתיית מים מינראליים. רבים לא מודעים לכך, אבל פלואוריד נכנס לגוף גם בזמן מקלחת.

להוסיף ויטמין D

אור שמש חשוב ביותר – כדי לקלוט ויטמין D יש להיחשף לשמש. מי שלא מורגל בכך, יעשה זאת בהדרגה, אף פעם לא להגיע לידי כוויה מהשמש. המצב האופטימאלי הוא להגיע לחשיפה של כ- 40% משטח הגוף, רבע שעה עד חצי שעה ביום, בהתאם לעונות השנה.

אם אחרי אמבט שמש כזה מתרחצים עם סבון בתוך 24 שעות, או גם עם מים מכילי פלואוריד וכלור, מרבית ויטמין D שנספג בסבום העור, הולך לאיבוד. אין לחשוף חלקי גוף ולהשתזף מאחרי שמשות זכוכית – אלו מעבירות את קרני UVA המזיקות, לא את קרני UVB העוזרות לייצור ויטמין D  אחרי השתזפות נכונה, חשיפת הגוף לאור שמש דרך זכוכית, תפרק את ויטמין D שנוצר.

 מי שלא יכול לקלוט, מכל סיבה שהיא, קרינת שמש נכונה, יכול להשתזף בעזרת מנורה סגולה, אבל רק במכון מקצועי ובטוח. ניתן לקלוט ויטמין D גם עם צריכת תוספים שלו, אבל אלו עוזרים אם ביחד איתם נוטלים כמות של ויטמין K2, כ- 150-200 מק”ג על כל 1,000 יחב”ל של ויטמין D, ניתן להשיג בארץ ויטמין 2K  גם במינון של 5000 מק”ג.

מחקרים שנעשו בארה”ב הראו  שכמות סבירה של ויטמין D הנלקחת בטיפות צריכה להיות  בין  4,000 ל-  8,000  יחב”ל ליום.

כמות של  10,000 יחב”ל ליום שוות ערך לחשיפה נכונה לשמש, אין איתה בעיה. עם כמות של 400 או 800 יחב”ל ויטמין D ליום, אין כמעט סיכוי להעלות את רמתו לנורמה.

זאת ועוד, ככל שצבע עורו של אדם כהה יותר מלכתחילה, כך ספיגת ויטמין D מן השמש אצלו פחותה יותר. צבע העור הכהה של ילידי אפריקה, למשל, נועד להגן עליהם מפני כוויות וסרטן עור. בארצות ההן כמות אור השמש ומספר הימים בהם יש אור שמש רבים הרבה יותר מאשר בארצות צפוניות או דרומיות יותר המרוחקות מקו המשווה.

צריכת ירקות אורגניים

כדי לצמצם כניסת רעלים מן המזון לגוף, הצעד הראשון הוא לצרוך ירקות, פירות ומזונות צמחיים נוספים שגודלו בחקלאות אורגנית. כיום לא חסרים בארץ מוצרי חקלאות שגודלו בחקלאות אורגנית ובהם אין שאריות של חומרי ריסוס כימיים.

אם מרססים בחומרים המותרים בחקלאות זו, שטיפת הירקות והפירות די בה כדי לנקות אותם. יש  מספר סיבות מדוע לאכול תוצרת אורגנית – יש בה פחות רעלים, יש בה יותר פיטוכימיקלים מועילים ויש לה ערך תזונתי גבוה יותר.

בחקלאות הרגילה, יש המשתמשים גם בזבל אורגני או קומפוסטים וגם בדשנים כימיים. הצמח מוציא מן האדמה כ- 32 מינרלים. אם חקלאי מדשן בעיקר בחנקן, זרחן ואשלגן, בהכרח האדמה תדולדל משאר המינרלים. ככל שמשך הזמן של חקלאות כזו ארוך יותר, כך יותר מדולדלים האדמה והצמחים הגדלים בה. אשר לפיטוכימיקלים, אלו מספקים עד 80% מן הערך הבריאותי של המזון הצמחי. הצמח מייצר אותם כדי לגונן על עצמו. אם חקלאי מרסס, הצמח מוגן מפני מחלות צמחים ומזיקים ושוב אין הוא מקדיש משאבים ליצירת פיטוכימיקלים. בחקלאות האורגנית הוא מוכרח לייצר אותם.

כאמור, הצעד הראשון הוא צריכת מזון אורגני.

הימנעות מאכילת ג’נק פוד

הצעד השני, לא פחות חשוב, הוא הימנעות מאכילת ג’נק פוד. מזונות כאלו הם בעיקר מזונות מעובדים בתעשייה, מטוגנים בשמנים שהופכים עם החימום לשומני טרנס מזיקים, ממתקים גדושי סוכר, מזונות עם צבעי מאכל לא טבעיים ועם ממתיקים מלאכותיים. אין לצרוך מזונות ומשקאות שבתהליך הכנתם הוכנס בהם סוכר, פרוקטוז וממתיקים מלאכותיים. ברור שלא מדובר פה על פירות חיים ופירות יבשים שיובשו בדרך טבעית ולא עברו טיפול עם כימיקלים.

אכילת קטניות וזרעים נבוטים

זרעים מונבטים יכולים להוות חלק חשוב בתפריט. יש מספר קטניות כמו עדשים, מש, חילבה, אספסת ותלתן שניתן להנביט אותם ולאוכלם ללא חימום. לשם הנבטה, משרים את הקטניות במים  טהורים, כמו מים מינרלים, למשך לילה, בבוקר שמים אותם במסננת עם צלחת מתחתיה, (ולא בקופסה אטומה) ושוטפים פעמיים ביום, עד שהקטניות או הזרעים מוצאים נבט קטן ואז הם מוכנים לאכילה. זה ממש פשוט. הרעיון הוא שהזרעים לא יהיו רטובים אלא לחים. כי רטיבות מקלקלת.

כך הזרעים לא יתייבשו בחזרה, עד נביטתם. את מרבית סוגי הנבטים אפשר לקנות בחנויות טבע או במרכולים. חיטה שלמה, קינואה ואמרנט ניתן גם כן להנביט. מי שרגיש לגלוטן, ימנע מצריכת חיטה, שעורה, שיפון וחיטת כוסמין.

שמנים מומלצים

שמנים מומלצים הם שמן זית כתית מעולה ושמן קוקוס. שמן זה מאוד בריאותי מאחר והוא מכיל חומצת שומן לאורית המצויה בחלב אם. שמנים אחרים מקבוצות אומגה-3 ואומגה-6 עדיף לקבל ממזונות המכילים אותם ולא כשמן מוכן. אומגה -3  יש בזרעי פשתן, זרעי צ’יה ואגוזי מלך, אומגה-6 יש בגרעינים שונים, אגוזים ואבוקדו. אין לצרוך גרעינים ואגוזים קלויים או מחוממים.

זרעי כוסברה

זרעים טחונים של כוסברה נחנו בתכונה מיוחדת – הם עוזרים לסילוק כספית מן הגוף. הדרך היותר יעילה למניעת רעילות הכספית בגוף היא להימנע מסתימות אמלגם בשיניים. סתימות כאלו הן פתח לצרות לכל החיים. בזרעי כוסברה יש גם חלבון עם ערך ביולוגי גבוה והם גם מורידים רמות כולסטרול גבוהות מדי.

ירקות ועלים ירוקים

חשובים ביותר ירקות ירוקים או צבעוניים. חסה אדומה כהה עשירה בפיטוכימיקלים עד פי 100 יותר מחסת עלים ועד פי 600 יותר מחסת ראש. אשר לירקות ירוקים, ככל שהצבע הירוק שלהם כהה יותר, כך רב יותר הערך התזונתי והבריאותי שלהם. שום הוא מזון בריאותי חשוב, אבל  בנוסף לכל תכונותיו המוכרות, מסתבר שהוא עוזר גם לסילוק עופרת מן הגוף.

פירות

פירות כמו תפוחי עץ, רק אורגניים, עוזרים לניקוי הגוף. כמותם גם מיץ לימון ופירות של לימון מתוק. אפשר גם להכין לימונדה ממיץ לימון ממותק עם דבש, אבל רק כזה שנוצר בכוורות שלא הוכנסו בהן כימיקלים זרים שעוברים לדבש.

צומות של מספר ימים, הנערכים במכון בריאות מבוקר ובאחריות רפואית, מאוד יעזרו לניקוי הגוף. ככלל, מי שעובר מאורח החיים השגרתי לאורח חיים בריא יותר ולניקוי רעלים, יסבול מ – “ייסורי גמילה”, אולי דומים לאלו שעוברים אחרי גמילה מאלכוהול, סיגריות וכדומה. המעבר יכול להיות קל, אך גם מלווה בסבל עליו חשוב להתגבר. אדם בציביליזציה היום צובר רעלים ומחלות במשך שנים רבות – אין הוא יכול לצפות שכל בעיותיו תפטרנה מיד.

דרושה סבלנות והצמדות למטרה. בהצלחה!

References

Detox your body quickly and naturally with these power foods

Friday, March 01, 2013 by: PF Louis

Why You Must Make Garlic a Daily Super Food

EWG’s 2020 Shopper’s Guide to Pesticides in Produce™

With Subscribe & Save, you can have your favorite supplements conveniently delivered to you as often as you want.

Detox your body quickly and naturally with these power foods

Evidence of parallels between mercury intoxication and the brain pathology in autism

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך

לכל הפוסטים

דילוג לתוכן