מחקר ישראלי: חיסונים אינם מונעים קורונה, אבל ויטמין D כן

אנשים רבים בוחרים להתחסן נגד COVID-19 מכיוון שרשויות הבריאות מתעקשות שהן מפחיתות את הסיכון של אדם לחוות קורונה חריפה יותר. עם זאת, נתונים מישראל מצביעים על כך שאולי זה לא…

תמונות מרובעות לבלוג
שמש עשויה מחרוזים צהובים על רקע לבן.

אנשים רבים בוחרים להתחסן נגד COVID-19 מכיוון שרשויות הבריאות מתעקשות שהן מפחיתות את הסיכון של אדם לחוות קורונה חריפה יותר. עם זאת, נתונים מישראל מצביעים על כך שאולי זה לא המצב.

למעשה, רוב המקרים החמורים של הנגיף באחד ממתחמי בתי החולים הגדולים בארץ נמצאים אצל אנשים שקיבלו לפחות שלוש מנות של החיסון. כך לפי מנהל מחלקת הקורונה בבית החולים.

ישראל היא מקום מעניין לחקור סוג זה של נתונים מכיוון שיש לה את אחד משיעורי ההתחסנות הגבוהים בעולם בסביבות 90%. על פי הרשויות. יתרה מכך, רבים מהמטופלים בסיכון גבוה קיבלו אפילו זריקה רביעית.

פרופסור יעקב ג’ריס מהמרכז הרפואי סוראסקי בבית החולים איכילוב בתל אביב, בית החולים השני בגודלו בארץ, אמר כי בין 70 ל-80 אחוז מהמקרים החמורים שהם רואים כיום הם בקרב מחוסנים.

הוא הוסיף: “לכן, לחיסון אין משמעות לגבי מחלות קשות, וזו הסיבה שרק 20 עד 25 אחוז מהמטופלים שלנו אינם מחוסנים“.

יתרה מכך, למרות שיעור החיסונים הגבוה בישראל, בינואר השנה זוהו יותר מקרים של נגיף הקורונה (COVID-19) מאשר בכל שנת 2021, לפי ה-Times of Israel.

בחודש שעבר, תוצאות ראשוניות של מחקר גדול בישראל מצאו כי קבלת בוסטר רביעי של פייזר יעילה רק באופן חלקי בכל הנוגע להגנה מפני וריאנט האומיקרון. זה עולה בקנה אחד עם דו”ח של ממשלת גרמניה, שחשף כי יותר מ-95% ממקרי האומיקרון במדינה זו היו בקרב אנשים מחוסנים.

חיסונים אולי לא מגנים מפני מחלות קשות, אבל ויטמין D עוזר

עם זאת, מדענים ישראלים חשפו פיסת מידע מועילה מאוד. הם אומרים שהם השיגו כעת את העדויות המשכנעות ביותר עד כה שתוספי ויטמין D יכולים לעזור לחולים עם COVID-19 להפחית את הסיכון שלהם למחלות קשות או למוות.

באמצעות מחקר שנערך במהלך שני הגלים הראשונים של הנגיף במדינה, שהיו לפני שהחיסונים היו זמינים, מחקר עמיתים של חוקרים מהמרכז הרפואי לגליל ואוניברסיטת בר-אילן אמר כי ההשפעה של ויטמין D הייתה כה חזקה. שהם באמת יכלו לחזות עד כמה יסתדרו חולים נגועים פשוט על ידי הסתכלות על הגילאים ורמות הוויטמין D שלהם. המחקר פורסם בכתב העת PLOS One.

אחד החוקרים, ד”ר עמיאל דרור, אמר: “מצאנו שזה מדהים, ובולט, לראות את ההבדל בסיכויים להפוך לחולה קשה כאשר חסר לך ויטמין D לעומת כאשר אתה לא“.

לדברי ד”ר דרור, יכולתו של ויטמין D לחזק את המערכת החיסונית מאפשרת לו לתת מענה לפתוגנים ויראליים התוקפים את מערכת הנשימה בהשפעה שרלוונטית לאומיקרון בדיוק כמו לגרסאות קודמות.

ממצאים ראשוניים שפורסמו על ידי החוקרים ביוני הראו כי 26 אחוז מחולי ה-COVID-19 שסבלו ממחסור בויטמין D זמן קצר לפני האשפוז מתו בסופו של דבר, בהשוואה לשלושה אחוזים בלבד מאלה שהיו להם רמות נורמליות של ויטמין D. יתרה מכך, חולי COVID-19 מאושפזים עם מחסור בוויטמין D היו בסיכון גבוה פי 14 מאנשים אחרים להגיע למצב קריטי או חמור.

החוקרים התייחסו גם לשאלה הנפוצה בקרב מדענים האם מצב בריאותי אחר של חולים יכול היה להטות את התוצאות. כדי לקבוע אם מחסור בוויטמין D היה סימפטום או גורם תורם, הם בחנו את רמות הוויטמין D של החולים במהלך השנתיים שקדמו להידבקות בנגיף.

דרור אמר: “בדקנו מגוון טווחי זמן, וגילינו שברגע שמסתכלים על פני השנתיים שלפני ההדבקה, המתאם בין ויטמין D לחומרת המחלה הוא חזק ביותר”.

ההיקף הרחב של המחקר משמעותו שהוא יכול לספק לעולם הוכחות משכנעות לכך שהגברת רמות הוויטמין D שלך יכולה להיות יתרון מאוד במהלך המגיפה.

כמה ויטמין D לקחת? המלצות טופהיל

הנה הנחיות המינון הכלליות של ד”ר אבני וטיפים לשימוש.

מינון רגיל של ויטמין D:
בערך 1500 יחידות בינלאומיות לכל 10 ק”ג משקל גוף, כל יום, כל השנה.

בחישוב שבועי:
👈 אדם שמשקלו מעל 90 ק”ג יכול לקחת 20,000 יח’ כל יום,
👈 אדם שמשקלו עד 90 ק”ג יכול לקחת כמוסה של 10,000 יח’ כל יום,
(ניתן גם לקחת 7 כמוסות ביחד פעם בשבוע).
👈 ילד שמשקלו 40 ק”ג יכול לקחת כמוסה של 10,000 יח’ 4 פעמים בשבוע,
👈 ילד שמשקלו 30 ק”ג יכול לקחת כמוסה של 10,000 יח’ 3 פעמים בשבוע,
👈 ילד שמשקלו 20 ק”ג יכול לקחת כמוסה של 10,000 יח’ פעמיים בשבוע.
👈 ילד שמשקלו 10 ק”ג יכול לקחת כמוסה של 10,000 יח’ פעם בשבוע.

לילדים קטנים או לכאלו שאינם יכולים לבלוע כמוסה, יש לחתוך את הכמוסה ואת התוכן לתת בכפית. או לתת ויטמין D בנוזל.

👈 ללוקחים מעל 10,000 יח’ כל יום (או מעל 70,000 בשבוע) ולאנשים מעל גיל 40 נחוצה תוספת יומית של ויטמין K2 בסביבות 200mcg.

👈 כשחולים כדאי להגביר מינון. לכמה? צוות ייעוץ נטורופתי אישי לשירותכם, נמצא במרחק שיחת טלפון והודעת וואטסאפ, וישמח לסייע. בריאותם חשובה לנו ורצוי שתקנו מוצרים עם אבא כדי שיהיה לכם עם מי לדבר.

👈 חשוב לקחת ויטמין D עם הארוחה – זה יעזור לו להיספג.

💡 איזה סוג של ויטמין D הכי טוב? מתוך המבחר שיש בארץ, נמליץ על ויטמין D3 טבעוני בנוזל על בסיס שמן מרווה. יש אחרים יותר זולים, אבל זה הכי טוב, כי שמן המרווה שבבסיס עשיר באומגה 3 ובעל תועלות רבות נוספות, למשל לקשב ולחניכיים. כמה לקחת? כל לחיצה זה 1000 יחב”ל, כך שכדי להגיע ל-10,000 יחב”ל צריך 10 לחיצות ואז כל בקבוקון מספיק ל-10 ימים, ולכן הבאנו לכם מבצע שלישיות.

💡 מבצעים על K2 ראו כאן.

👈 מאיפה אנחנו משיגים ויטמין D? מה מעלה או מוריד את רמתו? האם יש מצב של עודף ויטמין D? ומהי רמת הויטמין D שיש לשאוף עליה? הרחבה בכתבה.

👈 מדוע כדאי להוסיף K2? הנה מידע מורחב על ויטמין K2 ותפקידיו.

רק בריאות

אמנון לבב וצוות טבע-לי נטורופתיה

קו חם להתייעצויות – 039569449. ואפשר גם בוואטסאפ: 0559663097

👂 נשמח לשמוע איך אתם משתמשים ומה אתם חווים. שימו לב לרמת האנרגייה, ליכולת להתרכז, לכושר, לחיסוניות , ולשינויים אחרים בתפקוד. לכל שאלה אנחנו לשירותכם בוואטסאפ.

💡 אנחנו שולחים מדי פעם סיפורי החלמה והעצמה, מעדכנים על מחקרים וחידושים ועוד. לארכיון ההודעות הקודמות התחברו אלינו בטלגרם .

מקורות

המקורות למאמר זה כוללים את: Natural News, wnd.com, Times of Israel

עוזר לאנשים לגלות שיש טיפול טבעי בשיניים ללא עזרת רופא, ושזה הבסיס לכל הבריאות. מוביל את תכנית "פותחים פה לבריאות". מנכ"ל טבע-לי נטורופתיה

להורדת מדריך מתנה

מדריך מתנה 7 טעויות רקע שקוף

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך

לכל הפוסטים

דילוג לתוכן