בנפותיאמין – ויטמין B1 מסיס שומן בספיגה משופרת

בנפותיאמין הוא נגזרת מסיסה בשומן של ויטמין B1. יעיל מאוד בהשלת חסרים תזונתיים של B1– הגוף יכול לספוג פי 5 יותר בנפותיאמין מאשר תיאמין, ורמת ה-B1  בפלזמה נשארת גבוהה לאורך…

shutterstock 301142681

בנפותיאמין הוא נגזרת מסיסה בשומן של ויטמין B1. יעיל מאוד בהשלת חסרים תזונתיים של B1– הגוף יכול לספוג פי 5 יותר בנפותיאמין מאשר תיאמין, ורמת ה-B1  בפלזמה נשארת גבוהה לאורך זמן. יש עליו מחקרים מקיפים כולל ניסויים קליניים בבני אדם בסמיות כפולה.

חסר B1 קשור לניוון מקולרי, ירידה בתאבון, עייפות, חולשה, עיכול לקוי, עצירות כרונית, חוסר יכול לעלות במשקל, דיכאון, עצבנות, הפרעות שינה, חולשת שרירים כללית, התכווצות שרירים בשרירי הרגל, ולמחלת ברי-ברי (פרשת רמדיה). B1 נמצא בחסר במחלת הסרטן, לויקמיה. כימותרפיה מורידה רמתו.

מזונות מעובדים ותעשייתיים נמצאו חסרי B1 וויטמינים של קבוצת B. בפרט קפה (גם נטול קופאין), תה, אלכוהול וחומרים משמרים. גם תרופות רבות מרוקנות מאגרי B1: סותרי / מעכבי חומצה, אנטיביוטיקה, תרופות ללחץ דם, משתנות, מרחיבות סמפונות, תרופות הורמונאליות.

B1 מגן מפני תהליכי סכרור – גליקציה – AGEs  הקשורים למחלות הגיל המבוגר. באחד המחקרים נמצא כי בנפוטאמין הוריד את רמת ה-AGEs ב-40%.

שימושים עיקריים

סכרת – מוריד סוכר, מונע עקצוץ, מונע נאורופתיה היקפית, צריבה ורגישות בגפיים ובראש, אנטי אג’ינג.

“עדוית אינספור מעידות כל כך שבנפותיאמין מוריד את רמות הסוכר באופן דרמטי עד כדי כך שזה מאפשר לאנשים לעיתים להפסיק את תרופת המטפורמין (גלוקופאג’)” – Lay Gnosis, truebluehealer.com.

מערכת העצבים – B1 וכל הויטמינים של קבוצת B, מגנים על מערכת העצבים, ומשפרים תפקודה. תומך במצבי עייפות פיזית, עייפות מנטאלית, דיכאון, ירידה בזיכרון.

אלצהיימר- תיאמין משפר זיכרון וריכוז, מסייע לייצור אצטילכולין, הדרוש לזיכרון.

“אלצהיימר – ניתן למנוע. יש להוסיף נוגדי חמצון כמו בנפותיאמין ורסוורטרול– ד”ר מרקולה, מצטט את ד”ר פרלמוטר (4)

דיאטה – רמה נמוכה של אצטילכולין נמצאת: באנורקסיה, דיאטת “כסאח”, מחלות דרכי העיכול: קרוהן, צליאק, מעי רגיז, שלשול כרוני, ניתוח קיצור קיבה.

ייצור אנרגיה – B1 פועל במעגל קרבס יחד עם ויטמיני B וגורמים נוספים.

עיניים – בחסר B1: קטרקט, טישטוש ראיה, רטינופתיה.

לב – בחסר B1: אי ספיקת לב, התקף לב, שבץ, מסייע באיזון הכולסטרול.

אלכוהול – מגביר מחסור ב B1, חוסר B1 מגביר תופעות ה’הנגאובר’. מחסור מגביר תופעות של בלבול, הפרעות בראיה, שיווי משקל. תוצר האלכהול אצטאלדהיד, עלול לגרום דלקת הלבלב. להוסיף  בנפותיאמין 300 מ”ג, ויטמין C 1000 מ”ג,  600 מ”ג NAC .

מינון בנפותיאמין

150-300 מ”ג ליום, או בהתאם להמלצת המטפל.

בנפותיאמין הוא אחד מויטמיני B – החיוניים בין השאר ליצירת אנרגיה לטיפול ולהפחתת דיכאון, חרדה ולכל התופעות הנלוות להן, לשמירה על בריאות מערכת העצבים, העור, העיניים, השיער, הכבד והפה, ‏שומרים על טונוס שרירים לאורך כל מערכת העיכול ודרושים לפעילות מוחית תקינה.‏ לויטמיני B יש אפקט סינרגיסטי בגוף. לכן, ‏כשיש חסר באחד מהם, חיוני לתת גם את המכלול ביחד עם הויטמין החסר. וחשוב שהמכלול יהיה אקטיבי (הרחבה) – ניתן להשיג מכלול ויטמיני B אקטיבי (B קומפלקס אקטיבי) רק בחו”ל.

איפה להשיג?

בנפותיאמין ניתן להשיג רק בחו”ל. בנפותיאמין חזק ניתן להשיג דרך חנות טופהיל.

מקורות והרחבה

  1. PHD מרדכי הוכברג חוברת תזונה פלוס מס’ 100.
  2. האמת על התרופות, סוזי כהן הוצאת פוקוס, 2014 עמ’ 209-214
  3. Benfotiamine
  4. ד”ר מרקולה.

עוזר לאנשים לגלות שיש טיפול טבעי בשיניים ללא עזרת רופא, ושזה הבסיס לכל הבריאות. מוביל את תכנית "פותחים פה לבריאות"

להורדת מדריך במתנה

מדריך מתנה 7 טעויות רקע שקוף

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך

לכל הפוסטים

דילוג לתוכן