מהם האמצעים הפשוטים והזמינים לחיזוק המערכת החיסונית כבר עכשיו?

לפני שאתם רצים לרכוש תוספי תזונה, וודאו שאתם מיישמים מספר עקרונות בסיסיים החיוניים לתפקוד תקין של הגוף. הקפדה עליהם,  עשויה לחזק לאורך זמן את המערכת החיסונית –

שינה-  חשוב מאוד לישון לפחות 8 שעות ביממה. הגוף מנקה רעלים במהלך שנת הלילה ומחדש את בניית התאים. גוף ללא שינה הוא גוף שעובד על "ניוטרל" ובאחוזי חמצן נמוכים.

התעמלות- הגוף זקוק להיות בתנועה כדי להבטיח זרימת דם תקינה, ותפקוד מלא של מערכת חילוף החומרים. מערכת הלימפה זזה רק כשאנחנו בתנועה! פעילות גופנית סדירה של כ 3 פעמים בשבוע למשך כשעה, תבטיח איכות חיים טובה ובריאה.

מזון אורגני וצמחי בר- אין תחליף לאורגני ולצמחי בר. צמחי בר טובים וזולים יותר מהאורגני.  לכן מומלץ ללקט בגינה ולבדוק מה זמין. שלבו בתפריט שלכם (והרבה:) מיץ לימון, שום, וצמחי בר שבסביבת ביתכם: רוזמרין, זוטה, נענע, מנטה, כובע נזיר, ריג'לה, חובזה ועוד.

 

הימנעו מחיטה וממוצרי חלב- מוצרי החלב מפוצצים באנטיביוטיקה ושאריות הורמונים, ולמעשה הם מנדפים את הסידן מן הגוף. בצקים וגלוטן מקשים על מערכת העיכול ולכן גם אם אינכם לוקים בצליאק, עדיף להימנע. החיטה שעברה כמה גלגולים של הנדסה גנטית, גורמת לריבויי מחלות אוטואימוניות: ציליאק, טרשת, אשימוטו, סכרת. וכן לאלצהיימר (ראו את הספר "בטן של חיטה"). לכן מומלץ להוריד מהתפריט מוצרי חיטה וקמח לבן שאין בו שום ערכים תזונתיים.

 

תוספים והשלמות מזון- במיקרה של מחלה:  להגביר ויטמין C, ליזין, ניאצינאמיד, ויטמין D, אבץ.

 מזון ירוק:  ספירולינה, מורינגה, עשב חיטה – עשב שעורה, כלורלה, ברוקולי, קייל, כרובית, נבטים, עלים ירוקים ועוד.

צמחי מרפא: אונה ד' גאטו, פו ד' ארקו, אכיניצאה, סמבוק, אסטרגלוס, עלי זית, ליקוריץ, חותם זהב ועוד.

צמחי תבלין: שום, בצל, כורכום, זנגביל, קינמון, פפריקה חריפה, רייחן – בזיליקום, שמיר, שומר, אורגנו, זעטר, גרגיר הנחלים – רשד.

 

X